14 potravin, které jsou zbytečně démonizovány kvůli imaginární újmě

Stránka poskytuje základní informace. Adekvátní diagnostika a léčba onemocnění je možná pod dohledem svědomitého lékaře. Všechny léky mají kontraindikace. Musíte se poradit s odborníkem a také podrobně prostudovat pokyny!

O zdravém stravování toho bylo řečeno hodně. Na internetu můžete snadno najít obrovské seznamy škodlivých produktů. Jistě jste už slyšeli, že sacharidy přibírají na váze, vejce svým vysokým obsahem cholesterolu přispívají k rozvoji aterosklerózy a džusy na rozdíl od čerstvého ovoce dokážou vaše tělo napumpovat přidanými cukry se všemi z toho plynoucími důsledky.

Mohou ale „škodlivé“ potraviny získat zpět svou dobrou pověst? Ukazuje se, že mohou. Vědecké studie z posledních let ukazují, že lidstvo marně démonizuje některé druhy potravin.

červené maso

Odborníci na výživu často varují před konzumací červeného masa, protože má vysoký obsah tuku a zvyšuje riziko kardiovaskulárních onemocnění a dokonce i rakoviny. To je pravda. Ale nespěchejte s přechodem výhradně na kuřecí prsa.

Například „červená“ kuřecí stehna obsahují o něco více tuku a kalorií. Nejsou zdraví nebezpečné, ale obsahují hodně železa – dodává masu tmavší barvu. Nohy jsou navíc mnohem chutnější – jen z nich nezapomeňte odstranit kůži, protože právě zde je obsaženo nejvíce tuku.

červené maso

Vepřové maso je také libové. Nejméně tuku je ve svíčkové, lopatce a uhličitanu. Ne tak hrozné, jak se běžně věří, a hovězí maso. Pokud si chcete dát výbornou večeři bez obětování zdraví, můžete si koupit například flank steak. Ale žebra a mramorované hovězí maso jsou něco, čemu bychom se měli opravdu vyhnout.

Brambory

Pro mnoho lidí jsou brambory spojeny se sacharidy, které vedou k souboru dalších kilogramů, a není daleko od obezity, problémů s kardiovaskulárním systémem. Ale sacharidy jsou různé sacharidy. Přidané cukry jsou opravdu škodlivé, protože se velmi rychle vstřebávají do krve a zasycují tělo kaloriemi. Brambory obsahují pouze 93 kcal na 100 g a jejich glykemický index (rychlost vstřebávání sacharidů) je stejný jako u mnoha jiných druhů zeleniny. Navíc je bohatý na bílkoviny, vlákninu a vitamín C.

brambory

Ale brambory mohou být škodlivé díky přísadám, které se používají k jejich vaření: olej, sůl, zakysaná smetana. Proces smažení také nemá nejlepší vliv na vlastnosti produktu.

READ
Vytrvalá manikúra - odborné poradenství

Přihlaste se k odběru kanálu Health Saving Video Channel

chleba

Chléb je také sacharid, ale může být i jiný. Máslové housky a koláče samozřejmě nejsou zdravé, mají spoustu přidaných cukrů. To ale není důvod vzdát se veškeré mouky. Dva tipy vám pomohou vybrat ten „správný“ chléb:

  • Na obalu hledejte „celozrnné“. V takovém chlebu nejsou žádné kalorie navíc, ale obsahuje vlákninu, vitamíny skupiny B, hořčík a železo.
  • Pokud seznam ingrediencí obsahuje slova končící na „-ose“, znamená to, že se výrobce rozhodl své produkty osladit, aniž by myslel na vaše zdraví.

sýr

Mnoho lidí tabuizuje sýr, „protože je tučný a způsobuje aterosklerózu“. Ve skutečnosti je v sýru poměrně hodně tuků, ale tento produkt má nevýhodu. Obsahuje řadu užitečných látek včetně vápníku, bílkovin, vitamínů A a B12 a mnoho důležitých minerálů.

Sýry s vysokým obsahem tuku jako brie a čedar obsahují konjugovanou kyselinu linolovou, sloučeninu, která pomáhá předcházet zánětům, přibírání na váze a kardiovaskulárním onemocněním. V sýrech jsou také enzymy – pomáhají trávení.

Čokoláda

Čokoláda

Čokoláda je učebnicově škodlivý produkt. Zdálo by se, že může být hůř. Obsahuje hodně cukru, což vede k přibírání na váze, problémům s kardiovaskulárním systémem, zuby, cukrovkou. To vše ale neplatí pro hořkou čokoládu – takovou, ve které obsah kakaa přesahuje 70 %. Obsahuje hodně železa, hořčíku a dalších důležitých minerálů. A co je nejdůležitější – hořká čokoláda je bohatá na flavanoly, silné antioxidanty. Pomáhají snižovat riziko vysokého krevního tlaku a cukrovky. Jedna studie dokonce zjistila, že kvalitní hořká čokoláda je silnější antioxidant než borůvky, brusinky a mnoho dalšího ovoce.

Арахис

Арахис

Arašídy jsou dlouho nechvalně proslulé svým vysokým obsahem tuku. Jak se ale ukázalo, tento tuk je většinou tvořen zdravými mastnými kyselinami. Kromě toho jsou arašídy bohaté na cenné bílkoviny a vlákninu. Sůl a cukr mohou způsobit, že tento produkt bude škodlivý – výrobci je často přidávají. I proto si pečlivě prostudujte složení na obalu.

Konzervovaná zelenina

konzervy

Samotné slovo „konzerva“ už vyvolává negativní asociace, že? Výrobek je dlouhodobě skladován v uzavřené sklenici a pravděpodobně je tam hodně konzervantů. A chuť konzervované zeleniny se s čerstvou nedá srovnávat. Obsahem užitečných látek jsou ale zcela srovnatelné. Studie z roku 2002 zjistila, že neexistuje žádný rozdíl v nutriční hodnotě čerstvé, konzervované a mražené zeleniny. A v rajčatových konzervách je obsah užitečné sloučeniny lykopen, která chrání před rakovinou kůže, dokonce zvýšený. Konzervovaná kukuřice zvyšuje množství antioxidantů.

READ
Módní oblečení pro kojící matky

Káva

O kávě stále kolují různé legendy: údajně při pravidelném užívání tento nápoj zvyšuje riziko vzniku rakoviny, arteriální hypertenze, člověka znervózňuje, škube. Mnohé vědecké studie totiž prokázaly, že milovníci kávy méně často trpí některými onkologickými onemocněními (například rakovinou jater – velmi nebezpečný zhoubný nádor), Parkinsonovou nemocí, cukrovkou, méně často mají infarkty, mozkové mrtvice. Jiná studie zjistila, že pravidelná konzumace kávy může chránit před poklesem paměti souvisejícím s věkem.

Hlavní je znát míru. Neměli byste vypít více než pět šálků kávy denně. Nedávejte do něj mnoho cukru a pamatujte, že mléko přidává kalorie. To, že káva s cigaretou je špatná, asi ani nemá cenu vysvětlovat.

яйца

Pověst vajec se začala kazit v 1970. letech, kdy odborníci na výživu tvrdili, že mají vysoký obsah cholesterolu. Moderní věda ví, že cholesterol ve vejcích a „špatný“ cholesterol v lidské krvi nejsou totéž. Metabolismus je mnohem složitější. Kromě toho vejce obsahují spoustu užitečných bílkovin, vápníku a jsou také bohatá na cholin, sloučeninu nezbytnou pro fungování nervového systému.

Pokud člověk nejí hodně červeného masa bohatého na tuky, tak 1-2 vejce denně nejsou pro jeho kardiovaskulární systém nebezpečná. Fanatickým „masojedům“ se ale doporučuje omezit konzumaci vajec a vždy vyndat žloutek – jinak skutečně může být tělo přetíženo škodlivými tuky.

Ovocná šťáva

Ovocná šťáva

Mnoho lidí slyšelo, že slazené nápoje jsou nebezpečným zdrojem přidaných cukrů. A právě tam jsou ovocné šťávy zaznamenány ve stejné řadě se sodou. Nápoje ze supermarketu samozřejmě nejsou zdaleka vždy zdravé – cukr se do nich často přidává ve výrobě. Čerstvě vymačkané šťávy nejsou v tomto ohledu nebezpečné – naopak jsou zdravé, jako čerstvé ovoce.

Pamatuji si časy, kdy jsme všichni měli zemřít na slepičí vejce. Ne více než jedno vejce týdně! Jinak – smrt a bolest! Vejce vám pronikne přímo do žil (ve formě, ve které jíte – smažená vejce tam nebo míchaná vejce, a pokud neuděláte opatření, tak se skořápkou! A když sníte vejce natvrdo, zasekne se pro jistotu!) A zanáší je svou zákeřnou bílkovinovo-žloutkovou hmotou. A to je vše. Kranty ty.

READ
Je možné spát s tamponem celou noc: zdravotní rizika

Pak přišla doba nevyhnutelné smrti z másla. To také blokovalo žíly. Způsobil infarkty a mrtvice. Ať už obchodní margarín! Margarín “Which Mom Soaped” – chutný a zdravý, jo

A moje tchyně, jak si vzpomínám, utekla z másla. dlaň (ano, ano!). Všechno jsem vařila na palmovém oleji (koupila jsem to někde ve velkých sklenicích), protože se nedá použít máslo – smrt! Brzy nebylo možné používat ani margarín – existují trans-tuky. 1 Nikdo nevěděl, co jsou „trans-tuky“, ale strach z tohoto slova způsobil, že lidé, kteří mají dojem, odmítli „rám“ i jiné margaríny, ale takové odmítnutí nepřineslo mír všem, kdo jedí jídlo, protože nad lidstvem visí nová hrozba. :

Instantní nudle démonicky se smáté začaly otravovat naše životy. Vždyť to zůstává v žaludku! Navždy! A sedí tam. Ani to nejde do žil! Nestravitelné! V rozporu se zákony fyziologie a dokonce i fyziky!

A pak na dlouhou dobu – asi deset let, pravděpodobně přišla doba „nevyhnutelné bezprostřední smrti“ z glutamátu sodného. Je všude a všichni na to umíráme. Proč přesně na to zemřeme, bylo prezentováno vágně. Je to sůl, což znamená, že je to špatné pro srdce. Proč je MSG horší než chlorid sodný (známý každému kuchaři pod sugestivním názvem „kuchyňská sůl“), nebylo popsáno. Glutamát byl ale extrémně škodlivý. Dostane se to do mozku! Zvykneme si. A jídlo bez glutamátu jíst nebudeme. A zemřeme. Prý z hladu.

Pak se hlavním potravinovým démonem stal palmový olej

Z nějakého důvodu proniká i do žil a tam ničí. A nepustí. A přesto není stráven. Vzpomínám si, jak jsem se jednou zeptal: Neopouští naše tělo spolu s výkaly něco, co není stráveno? Dívali se na mě jako na blázna. Co jsi? Co se nevstřebá, dostane se do našeho těla, zůstane tam. Navždy. To je ta samotná “neasimilace”!

Mimochodem, všechny démonizované produkty se dostávají do našich žil (nebo jiných orgánů) přímo v podobě, v jaké jsme je snědli. Pokud jste například snědli kousek tuku, jde přímo z vašich úst do jater. Celý kus, ano. A kazí. Hlavní věc je, že z nějakého důvodu se vařená pohanka nedostane dovnitř. A majonézové hity. Zřejmě spolu s bankou.

READ
Jak si vyrobit lapač snů vlastníma rukama: 3 nápady pro kreativitu

Majonéza byla mimochodem krátkou dobu také démonickým produktem, ale nějak rychle odezněla. Četli jsme ingredience, koukali na videa o tom, jak je to snadné a rychlé na přípravu (opravdu snadné a rychlé), jediné škodlivé ingredience jsou vejce, ale ta škodila už před 20 lety – teď z nějakého důvodu neškodí, my asi jsem unavený. No a nějak se přestali bát majonézy.

Ale to bylo tehdy a je to i nyní.

Najednou se ukázalo, že v majonéze je další škodlivý produkt – slunečnicový olej. Rozpadá se a vyzařuje. I bez majonézy. Sám od sebe. Stahuje krevní cévy a způsobuje žaludeční reakce. Hlavní věc je, že ještě nedávno nebylo možné vařit na smetaně a, můj bože, na dlani. Nemůžete použít ani margarín – jsou tam hrozné trans-tuky!!11 A teď nemůžete použít ani slunečnicový olej.

Ale se smetanou už to možné je. A vejce se také stala možnými, dokonce jsem byl překvapen, když jsem četl, že taková škodlivá vejce před 20 lety nyní zaujímají první řádky v seznamech nejužitečnějších potravin – tak se lidská těla změnila za pouhých 20 let! Přizpůsobili jsme se! A taky říkají, že evoluce neexistuje, haha. A naučili se trávit instantní nudle – ukázalo se, že kromě mouky a vody v tom není nic. A hrozný glutamát je v samostatném sáčku, nemusíte ho přidávat

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: