Budování Facebooku – cvičení pro omlazení obličeje a krku

V tomto článku si uvedeme příklady jednoduchých a účinných cviků na obličej a krk, které pomáhají napínat pokožku a tvoří jasnější ovál obličeje.

Portál Skin.ru

Eka Inauri, redaktor

Autor Eka Inauri

Yulia Saifullina, trenérka krásy, zakladatelka společnosti

Expertka Yulia Saifullina

Maria Nevskaya, dermatoveneroložka, kosmetoložka, tricholožka, certifikovaná trenérka injekcí, peelingů a kosmetických přípravků.

Dermatolog Maria Nevskaya

Proč potřebujete cvičení pro svaly obličeje a krku

Móda pro fitness obličeje se objevila v minulém století, kdy několik průkopníků nezávisle vyvinulo sady cvičení určených k posílení a „napumpování“ obličejových svalů. Koneckonců, takové parametry, jako je elasticita, chytrost, hladkost, závisí na jejich tónu. Kompetentní gymnastika pro obličej přispívá k:

stimulace odtoku lymfy a snížení otoků;

nasycení tkání kyslíkem;

posílení svalů obličeje a krku.

Podle moderního pohledu na fitness obličeje však ne všechny obličejové svaly potřebují tonizovat – některé naopak uvolnit.

Krásná dívka s nespokojenou grimasou na tváři.

Zvyk kroutit ústy vede ke statickému napětí ve svalech spodní části obličeje. © Getty Images

Podle nových údajů je narušení proporcí obličeje a tvorba vrásek způsobena nerovnováhou mezi svaly, z nichž některé jsou v neustálém napětí (jedná se o mimické svaly čela, kruhové svaly očí a ústa), zatímco jiné jsou naopak neaktivní (spánkový sval a lícní svaly).

Všechny moderní metody obličejových cvičení jsou tedy založeny na kombinaci relaxačních a tonických technik.

Zjistěte, které kosmetické značky jsou vám v duchu blízké, zodpovězením našeho kvízu.

Jaké kosmetické značky jsou vám blízké duchem

Účinnost gymnastiky pro obličej

Gymnastika pro obličej je soubor cvičení zaměřených na omlazení a korekci změn souvisejících s věkem.

Yulia Saifullina

„Základem je sladění hypotonie a hypertonie: co je potřeba uvolnit, to relaxujeme, co je potřeba trénovat, to trénujeme. Díky této práci se objevuje rovnováha, mizí asymetrie, obličej se stává harmoničtějším.

Po zvládnutí techniky provádění cvičení můžete dosáhnout zřejmých výsledků:

zbavit se dvojité brady;

zvedněte koutky rtů;

snížit nasolabiální záhyby;

Předběžná příprava a pravidla pro provádění cvičení

Existuje několik neporušitelných pravidel, která je třeba dodržovat při provádění sady cvičení pro obličej.

Kůže musí být čistá

Před dotykem obličeje je nutné umýt, na pokožce by neměl být žádný make-up nebo znečištění. Po dokončení tréninku si obličej několikrát opláchněte vodou nebo použijte čisticí prostředek na obličej. Zanedbání hygienických pravidel může mít za následek vyrážky.

Kůže musí být suchá

Na rozdíl od masáže se obličejová cvičení provádějí „na sucho“, prsty by totiž neměly klouzat po kůži. Pokud má vaše pokožka tendenci být suchá a po umytí se cítíte nepříjemně, můžete na ni nanést lehký, rychle se vstřebávající krém nebo hydratační tonikum.

Cvičení by mělo být prováděno před zrcadlem

Nedělejte gymnastiku naslepo, ovládejte polohu rukou a techniku ​​provádění cviků pomocí zrcadla. Ujistěte se, že během cvičení nejsou na obličeji žádné záhyby.

READ
Stojí to za to stát se mrchou. Odhalujeme jeho tajemství a vlastnosti

Vaše záda by měla být při cvičení rovná.

O důležitosti držení těla a postavení krku si povíme zvlášť. Mezitím si pamatujte: všechna cvičení se provádějí vsedě, s rovnými zády. Snažte se nehrbit ani nevytahovat krk dopředu.

Informovanost je velmi důležitá

Neprovádějte cvičení formálně a nespěchejte. Soustřeďte se na oblast, na které pracujete, snažte se cítit sebemenší pohyb obličejových svalů.

Důležitá je také relaxace.

I když děláte „silové“ cvičení zaměřené na posílení svalového rámce obličeje, je velmi důležité vyhnout se dalšímu stresu:

Pravidelnost je klíčem k úspěchu

Cvičení by se mělo provádět první měsíc každý den a poté 5 dní v týdnu – na volno mají nárok i svaly obličeje.

Svalová příprava

Aby byly svaly obličeje připraveny na práci, je třeba je zahřát a uvolnit.

vkládání rukou

Zahřejte si ruce intenzivním třením dlaní o sebe, dokud nepocítíte teplo, nebo je na několik sekund ponořte do teplé vody.

Položte dlaně na obličej tak, aby vaše prsty byly na čele. Zavři oči. Vnímejte, jak se teplo vašich rukou přenáší na váš obličej. Vydržte 10-15 sekund.

Opakujte totéž, přitiskněte dlaně k obličeji na obou stranách (chyťte se za lícní kosti, tváře) a poté na střední část na obou stranách nosu.

Cvičení “Hřeben”

Masáž vlasové pokožky pomůže aktivovat lymfu a průtok krve a také zmírní ranní otoky. Prsty obou rukou „češte“ hlavu jedním souvislým pohybem, začněte od linie vlasů ke krku, vyvíjejte hmatatelný (ale ne hrubý) tlak. Opakujte několikrát.

Tření uší

Toto cvičení dodává příval energie a pomáhá obličeji “probudit se”, zlepšuje pleť. Vytvořte “vidličku” ukazováčku a prostředníčku a umístěte je na obě strany uší. Rychle a energicky provádějte třecí pohyby až do jasného pocitu tepla.

Soubor cvičení, které lze provádět doma

V této kapitole se podíváme na některé z nejúčinnějších cvičení, z nichž některé poskytují okamžité výsledky.

Profil dívky s dlouhým krkem na tmavém pozadí

Dlouhý, rovný krk je klíčem k jasnému oválnému obličeji. © Getty Images

Na krk a tvarování oválu obličeje

Postoj a krk hrají klíčovou roli při formování dokonalého oválu obličeje a jeho jasných kontur. I mírné shrbení, zvyk svírat ramena, vytahovat krk dopředu a naklánět hlavu (díky vychytávkám) vede k nerovnováze tkání. Výsledkem je dvojitá brada, neostrý ovál obličeje a vrásky na krku.

Pamatujte: v ideálním případě by měla být záda, přední část a strany krku stejně dlouhé. Zkontrolujte, zda je to váš případ.

Jóga, qigong, pilates, tanec zlepšují statiku krku a držení těla, což nepopírá hodnotu speciálních cviků na obličej.

READ
Jste spokojeni se svým životem?

Protahování bočních segmentů krku

Nakloňte hlavu zřetelně doprava, snažte se přiblížit ucho k rameni a současně provádějte hladivé pohyby pravou rukou na levé straně krku shora dolů. Totéž opakujte na druhou stranu.

Protahování zadní části krku

Sklopte hlavu bradou směrem k hrudi. Sepněte ruce v zámku a položte na zadní část hlavy. Vydržte 10 sekund. Netlačte!

Uvolnění čelistí

Stlačené, zkrácené žvýkací svaly jsou další příčinou tkáňové nerovnováhy, která vede k narušení harmonie obličejového plátna.

Otevřete ústa, položte palec jedné ruky za zuby horní řady a ukazováček a prostředníček druhé ruky za zuby spodní, čímž vytvoříte háček, který stáhne spodní čelist dolů. Netlačte! Svaly by se měly prodlužovat vahou paže, nikoli vynaloženou silou. Vydržte 20 sekund.

Pro napnutí a zpevnění pokožky tváří

cvičební míč

Jedná se o silové cvičení zaměřené na posílení lícních svalů.

Přitiskněte prsty (kromě palců) obou rukou ke rtům, abyste je zafixovali, a začněte energicky nafukovat a vyfukovat tváře.

Po dokončení si položte prsty na tváře a lehce jimi zavibrujte, abyste uvolnili napětí.

Dlouhovlasá hnědovlasá žena v růžovém nafoukla tváře

Nafouknutí tváří zároveň narovná a zpevní lícní sval. © Getty Images

Proti druhé bradě

Zatněte prsty v pěst.

Silou jej přitlačte zespodu na oblast pod bradou po dobu 20 sekund, přičemž odporujte hyoidním svalem.

Opakujte 3x. Výsledek je okamžitý!

Z vrásek a záhybů na čele

Další silové cvičení, které vám pomůže odnaučit se mračit.

Přitiskněte dlaně na čelo a snažte se zploštit přední sval.

Pokuste se postupně vrásčit čelo a klást odpor rukama.

V posledním bodě vydržte 20 sekund.

Opakujte časy 3.

Pokud je technika provedena správně, touha po vráskách čela a zvednutí obočí zmizí alespoň na hodinu.

Přehled nástrojů pro zvýšení efektivity cvičení

Nezapomínejme, že jasnost kontur obličeje závisí nejen na stavu svalového rámce, ale také na kvalitě pokožky, která nakonec ztrácí pružnost, plnost a zářivost. Kosmetika proti stárnutí je dokonale kombinována s obličejovou gymnastikou a lze ji použít ihned po hodině.

Liftingová péče „Revitalift. Tvář. obrysy. Krk proti vráskám, L’Oréal Paris

Receptura zaměřená na zvýšení elasticity pokožky a redukci vrásek bude vynikajícím pomocníkem v boji za jasné kontury obličeje.

LiftActiv specialista na kolagen Vichy

Krém bojuje proti známkám stárnutí pleti, peptidy I a II podporují tvorbu kolagenu, který je zodpovědný za hustotu, tonus a pružnost pokožky.

Péče proti stárnutí pro citlivou pleť, sérum Hyalu B5, La Roche-Posay

Po cvičení je vhodné nakrmit pokožku přípravkem proti vráskám se dvěma druhy kyseliny hyaluronové, který působí na zvýšení elasticity pokožky.

READ
Proč nemůžete položit tašku na podlahu: znaky a logické argumenty

Denní krém pro všechny typy pleti s liftingovým efektem Rénergie Multi-Lift, Lancôme

Má stejný cíl jako gymnastická cvičení: zlepšuje jasnost kontur obličeje a pružnost pokožky.

Bezpečnostní opatření

Komplex provádějte ráno nebo nejpozději 2 hodiny před spaním, aby nedošlo ke stagnaci lymfy a v důsledku toho k rannímu otoku.

Poslouchejte své pocity během cvičení, postupujte opatrně.

Vyhněte se svalovému napětí.

Techniku ​​provádění cviku si osvojte postupně.

Pokud vážně chcete dělat gymnastiku pro obličej – kontaktujte instruktora.

Fotografie: Shutterstock

Odborníci považují obličejovou gymnastiku za bezpečnou a netraumatickou obdobu chirurgické korekce vzhledu. Studie provedená v roce 2018 na Northwestern University ve Spojených státech potvrdila účinnost techniky. Dobrovolnice – ženy ve věku 40 až 65 let – cvičily svaly čela, úst, kolem očí a krku po dobu 20 týdnů. Dermatologové odhadli, že účastníci po absolvování programu vypadali v průměru o tři roky mladší.

Materiál zkontrolovala a okomentovala Anastasia Kondakova, zakladatelka salonu faceliftingu a neinvazivní kosmetiky FACE CLASS

Jak funguje obličejová gymnastika

Gymnastika pro obličej, to je také jóga pro obličej nebo face-building je soubor cvičení, který vám podle přívrženců umožňuje zlepšit vzhled a vyhladit známky změn souvisejících s věkem bez injekcí a operací. Během několika posledních let se na Západě rozvinul obrovský průmysl obličejového fitness: vycházejí miliony kopií knih s popsanými cviky, otevírají se online kurzy a dokonce i „obličejové posilovny“.

Odborníci na budování Facebooku říkají, že taková gymnastika dokáže zpevnit ovál, vyhladit vrásky, zbavit se otoků a váčků pod očima, odstranit druhou bradu, zabránit ptóze, vyrovnat tón a zlepšit pleť. Zároveň je zcela bezpečný, protože na rozdíl od tradičních kosmetických metod nevyžaduje operace a jiné invazivní lékařské zákroky.

Věda založená na důkazech zatím nenašla přesnou odpověď na otázku, zda taková cvičení mají smysl. Mezi zastánci cvičení jsou i seriózní dermatologové. Některé studie ukazují, že cvičení vede ke znatelnému zlepšení, ale jiné naznačují opak.

Někteří vědci kritizovali apologety tváře za to, že slibovali příliš mnoho. Například Jeffrey Spiegel, přednosta Kliniky plastické a rekonstrukční obličejové chirurgie Lékařské fakulty Bostonské univerzity, upozorňuje na fakt, že svalové cvičení není schopno odstranit vrásky – ve skutečnosti jen zvyšuje riziko jejich předčasného vzniku . “Ve skutečnosti je mnoho vrásek na obličeji způsobeno nadměrnou svalovou aktivitou,” vysvětluje lékař. Doporučovat bojovat proti vráskám cvičením je podle něj jako říkat „nepij vodu!“ člověk, který má žízeň.”

READ
7 slov, která byste nikdy neměli říkat v ruském vězení

Také face-building neudělá obličej “štíhlejší” – fyzická aktivita spaluje tuky, ale tento efekt nemůže být bodový, ale je distribuován po celém těle. Čerpáním tisku je nemožné vytlačit tuk z břicha a dělat cvičení pro obličej – z tváří. Zvýšením svalového tonusu však můžete pokožku zpevnit, díky čemuž obličej získá vizuálně jasnější obrysy a bude méně ochablý.

Jak dělat obličejová cvičení

Na obličejovou gymnastiku není potřeba kosmetika ani speciální přístroje – k úpravě cviků stačí zrcadlo. Hlavní je neustále sledovat správné držení těla a dýchání.

První znatelné změny se projeví za 2-4 týdny v závislosti na intenzitě tréninku.

Co je důležité mít na paměti:

  • před třídou je vhodné konzultovat s odborníkem, aby si vybral cvičení v závislosti na stavu svalů a pokožky;
  • neměli byste dělat gymnastiku, když jsou odřeniny, spáleniny, vyrážky, herpes na obličeji, stejně jako s onemocněním lícního nervu, operacemi nebo problémy s tlakem;
  • obličejová cvičení by měla být kombinována se zdravou stravou, používáním hydratačních krémů s SPF a tělesnými cvičeními pro udržení správného držení těla. Svalové svorky na ramenou a krku vedou k narušení krevního oběhu, což zhoršuje výživu pokožky a způsobuje matnou pleť a vznik vrásek.

Cvičení na obličej

Cvičení na vrásky na čele

Jak na to: Snažte se uvolnit svaly na čele a nezvedat obočí. Položte dlaň na střed čela a posuňte ruku na pravou stranu. Poté si položte druhou ruku na čelo a opakujte pohyb v opačném směru. Cvičte minutu a vyměňte ruce.

Cvičení pro napnutí pokožky kolem očí a v oblasti obočí

Umístěte prostředníčky obou rukou do místa, kde se hřbet nosu stýká s čelem, a ukazováčky blízko vnějších koutků očí. Zvedněte oči, aniž byste si namáhali čelo. Poté pomalu vytáhněte spodní víčka nahoru. Napětí by mělo trvat 1-2 sekundy. Obě víčka se mohou třást – to je normální a správné.

Cvičení na dvojitou bradu

Zatněte ruku v pěst a opřete si o ni bradu tak, aby spodní čelist byla rovnoběžná s podlahou. Násilně otevřete a zavřete ústa 30krát, poté si pomalu olízněte zuby a nechte ústa otevřená po dobu 30 sekund.

Cvičení od druhé brady a napnutí pokožky krku

Uvolněte se a spusťte ramena. Zakloňte hlavu dozadu tak, aby brada směřovala ke stropu. Měli byste cítit uvolnění šíjových svalů a napětí v krku a bradě. Poté udělejte „kachní zobák“ – natáhněte oba rty dopředu až na doraz a držte je v této poloze po dobu 10 sekund. Pocítíte silné napětí ve svalech v krku. Opakujte 3x.

READ
7 důvodů, proč muž ignoruje ženu, která se mu líbí

“Bulldog face” – cvičení pro utažení oválu obličeje a od tváří

Vytáhněte rty co nejvíce doprava. Levá tvář by se měla protáhnout a vyhladit a pravá tvář by se měla zmenšit. Abyste se vyhnuli vzniku vrásek na pravé tváři, můžete její kůži natáhnout dlaní ve směru k uchu. Zůstaňte v této poloze po dobu 10 sekund, opakujte 3-5krát. Cvik opakujte na druhou stranu.

Cvičení na posílení tónu tváří

Postupně nafukujte každou tvář vzduchem po dobu 1-2 sekund. Cvičení provádějte půl minuty.

Komentář odborníka

Gymnastika pro obličej: 6 účinných cvičení

Anastasia Kondakova, zakladatelka faceliftového a neinvazivního kosmetického salonu FACE CLASS

Pro koho se taková gymnastika hodí a pro koho se nehodí?

Face fitness je procedura, u které nejsou žádná omezení jak na pohlaví, tak na složení těla. S manuální plastickou operací lze začít od 18 let jako prevence předčasného stárnutí. Masáž obličeje je optimální zařadit do pravidelné péče v salonu i doma od 25 let. Právě od tohoto věku se objevují první věkové změny na kůži – ztráta turgoru (míra množství vody v buňkách, na které závisí její elasticita) pokožky, jemné mimické vrásky a otoky.

Masáž obličeje a fitness obličeje mají oproti invazivním procedurám značnou výhodu – působí kumulativně. Kromě anti-aging efektu působí face fitness také v kombinaci s terapií akné.

Existují nějaké kontraindikace pro taková cvičení?

Ano, fitness obličeje je vážný kosmetický postup, který má kontraindikace. V našich salonech mistři na úvodní konzultaci specifikují, jaké problémy je třeba vyřešit a zda existují body, které by měl mistr vzít v úvahu – nemoci nebo rysy kožní reakce.

Face fitness byste neměli provádět, pokud máte:

onemocnění kardiovaskulárního a lymfatického systému;

špatná krevní srážlivost;

akutní virové infekce – SARS, chřipka, herpes a horečka;

četné formace papilomů a krtků (nevi) na obličeji;

odřeniny nebo řezné rány na kůži, plísňové infekce;

Akutní sinusitida a sinusitida.

Je možné to přehánět s fitness fitness?

Před zahájením kurzu byste se měli poradit s kosmetičkou-masérem, jinak můžete nejen dosáhnout požadovaného účinku, ale také si ublížit.

Při samostatném provádění sady cvičení člověk nemusí vypočítat množství masážního prostředku – nadbytek je plný výskytu zánětu a nedostatek – zranění jemné pokožky.

Mistr provádí pohyby po masážních liniích, kontroluje intenzitu lisování a hnětení a u nezávislých cvičení hrozí přehánění – protahování tkání a narušení toku lymfy.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: