Dechová cvičení pro hubnutí

Problém nadváhy se týká mnoha. Ne každý je však připraven vzdát se svých oblíbených jídel a aktivně se věnovat sportu. Přitom není vůbec nutné se vyčerpávat tréninkem v posilovně. K rychlému a efektivnímu hubnutí stačí zvládnout dechová cvičení. Speciální cvičení se správným dýcháním vám umožní zhubnout každý den bez velké fyzické námahy.

Osobní péče se značkou VIKING – výběr vysoké kvality pro moderní, mužné a sebevědomé

Hledáte levnou a kvalitní značku kosmetiky pro muže? Značka VIKING dokáže splnit všechny vaše potřeby.

Jak dechová cvičení fungují?

Jak dechová cvičení fungují?

Většina problémů se zdravím a váhou souvisí s nesprávným dýcháním. Normální každodenní dýchání zbavuje člověka kyslíku, v důsledku čehož vzniká hypoxie, zhoršuje se metabolismus a objevuje se nedostatek energie. Dechová cvičení, která mají mnoho výhod, mohou situaci napravit:

  1. Zvyšuje se přísun kyslíku do těla včetně dýchacích orgánů a krve. To zlepšuje metabolismus a vede k aktivnímu hubnutí. To vše přispívá ke zvýšenému energetickému metabolismu a výdeji sil, což má pozitivní vliv na redukci tělesného tuku.
  2. Aplikace břišního dýchání. Průměrný člověk dýchá hrudníkem, což brání rozvoji břišních svalů, což přispívá k ukládání tuku. Pokud dýcháte břichem, pak k hubnutí dojde při malé nebo žádné fyzické aktivitě, díky práci břišních svalů.
  3. Pokud se pravidelně zapojujete a dodržujete pravidla pro provádění dechových cvičení, můžete v průměru zhubnout 4 kg za měsíc.
  4. Zlepšuje krevní oběh v břiše.
  5. Snižuje chuť k jídlu, což má příznivý vliv i na hubnutí.
  6. Imunitní systém je posílen.

Existují nějaké kontraindikace pro hubnutí pomocí dechových cvičení?

Existují nějaké kontraindikace pro hubnutí pomocí dechových cvičení?

V podstatě jsou taková cvičení užitečná pro každého. Existují však některé stavy a nemoci, u kterých je lepší poradit se s lékařem před zahájením dechových cvičení:

  • po císařském řezu;
  • pooperační období;
  • nedávné poranění páteře;
  • vysoký krevní tlak;
  • onemocnění kardiovaskulárního a dýchacího systému.

Všechny tyto podmínky však nejsou kritické a umožňují vám provádět cvičení s kompetentním přístupem. Ve většině případů správná technika dýchání pomáhá zbavit se mnoha těchto onemocnění.

Soubor dechových cvičení

Soubor dechových cvičení

Hlavní soubor cvičení vychází ze starověkých tradičních čínských technik. Pomáhá snižovat tělesný tuk. Pokud nejsou žádné problémy s nadváhou, nemůžete ani dodržovat speciální dietu. Pokud je váha kritická, je lepší kombinovat takovou gymnastiku s dny půstu.

Hlavní soubor cvičení je následující:

  • Lehněte si na podlahu nebo si sedněte na židli. Bez ohledu na zaujatou pozici je důležité, aby záda byla rovná. Nohy by v obou případech měly být zcela na podlaze. Nohy jsou pokrčené v kolenou. Pomalu a zhluboka se nadechněte, narovnejte hrudník a vtáhněte žaludek dovnitř. Zadržte dech na chvíli (až 10 sekund), poté vydechněte a uvolněte se. Proveďte až 50 opakování.
  • Posaďte se na židli s rovnými zády, nohy mírně od sebe. Položte lokty na boky, dejte ruce k sobě a bradu si opřete o ruce. Uvolněte se úplně. Nadechněte se nosem, zatněte břišní svaly. Poté vydechněte a úplně se uvolněte. Opakujte co nejvícekrát.
  • Co nejvíce vydechněte. Poté se pomalu zhluboka nadechněte, na několik sekund zadržte dech, poté se nadechněte až na doraz a uvolněte se, přičemž vzduch zcela vydechněte. Toto cvičení je vhodné opakovat několikrát denně.
  • Posaďte se na podlahu s nohama zkříženýma tak, aby vaše chodidla byla na opačných stehnech. Položte pravou ruku na pravé stehno a levou otočte dlaní směrem ke stropu a položte ji na pravou ruku. Špičkou jazyka se opřete o oblohu bezprostředně za horními zuby. Během prvních 5 minut dýchejte pomalu a plynule, snažte se na nic nemyslet. Poté dýchejte stejnou dobu normálním tempem a při výdechu zcela uvolněte napětí. Poté dýchejte stejnou dobu a zcela se soustřeďte na samotné dýchání. Na konci cvičení by měla být silná touha usnout.
READ
Kefír se skořicí na hubnutí

Dýchací techniky pro hubnutí

Dýchací techniky pro hubnutí

Mnoho technik pro hubnutí je založeno na dýchání. Navíc jsou velmi prospěšné pro zdraví celého těla. Nejoblíbenější z nich jsou následující:

  1. Bodyflex. S jeho pomocí můžete provádět jakoukoli sadu cvičení. K tomu musíte nejprve uvolnit všechen vzduch z plic. Poté naplňte plíce vzduchem až na doraz a prudce vydechněte. Zadržte dech, proveďte požadované cvičení, počítejte do 10 a uvolněte se nádechem. Pomocí této techniky musíte cvičit nalačno a je zakázáno držet jakékoli diety spojené s touto technikou. Takto dýchat nemusíte jen při tréninku, můžete to dělat několikrát denně při domácích pracích, v práci nebo jen tak procházce v parku.
  2. Oxysize. Tato technika je běžnější v zahraničí. Jeho hlavní výhodou je, že jej zvládne téměř každý. Spočívá v následujícím: nadechněte se, poté udělejte další 3 krátké nádechy a naplňte plíce až na doraz. Poté vydechněte a udělejte ještě 3 krátké výdechy, čímž plíce úplně vyprázdníte. Proveďte alespoň 30 opakování. Díky tomuto cvičení se zlepšuje metabolismus a přebytečné kalorie se spalují mnohem rychleji než při normálním dýchání.

Jakákoli dechová cvičení budou mnohem užitečnější, pokud se budou provádět na čerstvém vzduchu. Pokud nemůžete trénovat venku, můžete to udělat s otevřeným oknem. Hlavním účelem dechových cvičení je obohatit tělo kyslíkem. To zase zlepšuje všechny metabolické procesy v těle. Proto, i když není čas na cvičení, můžete jen zhluboka dýchat. Můžete to dělat kdekoli a přitom se věnovat svým každodenním činnostem.

Běžný člověk vydrží bez kyslíku 5 minut, trénovaný – 8. Správné dýchání zlepšuje celkovou pohodu, normalizuje spánek, snižuje hladinu stresu a dokonce pomáhá zhubnout. Jak? Přečtěte si v tomto článku.

Obsah článku

  • Dechová cvičení
  • Druhy dechových cvičení
  • Dechová cvičení pro hubnutí
  • Dechová cvičení pro uvolnění a úlevu od úzkosti
  • Dechová cvičení – jóga pro začátečníky
  • Břicho dýchá
  • Gymnastika pro plíce
  • Dýchání při běhu
  • Jak správně dýchat

Dechová cvičení

Co jsou dechová cvičení

Věnovali jste někdy pozornost svému dýchání? Tento instinkt je vlastní přírodě, ale v procesu evoluce jsme zapomněli, jak správně dýchat. To způsobuje nemoci, nespavost, špatnou náladu a mnoho dalšího.

READ
Jak zhubnout

Dechová cvičení jsou souborem cvičení, které zvládne každý. Objevila se na východě v době prvních jogínů. Ale teprve v 19. století byla jeho užitečnost vědecky podložena. Je dobře, že v dnešní době není nutné dokazovat důležitost dechových cvičení.

Cvičení vám nezabere mnoho času a výsledky budou patrné velmi brzy. Prevence rakoviny, onemocnění plic, průdušek a srdce, posílení všech svalů a cév, hubnutí a dobrá nálada – tyto a další benefity mají lidé, kteří se již věnují dechovým cvičením.

Druhy dechových cvičení

Existuje obrovské množství technik dechových cvičení. Některé jsou vhodné pro úplné začátečníky (i děti), jiné vyžadují určitý trénink.

Ale všechny typy jsou založeny na třech základních principech:

  • umělé zahanbení;
  • zadržování dechu;
  • zpomalení dýchání.

Pojďme stručně analyzovat nejoblíbenější možnosti níže:

    Dechová cvičení pro zdravý spánek

Pokud máte problémy se spánkem, můžete zkusit tuto techniku ​​a pak rychleji usnete a samotný sen bude silný a zdravý.

Technika: při nádechu počítejte do 4, zadržte dech na 7 impulzů, vydechněte na 8 impulzů. Po pár takových přístupech usnete. Pamatujte, že nádechy by neměly být hluboké. Hrudník ani žaludek se nezvedá – vaše dýchání je pro vaše okolí nepostřehnutelné.

Pokud je předchozí technika zaměřena na rychlé usnutí a zdravý spánek, tak tato je naopak zaměřena na mobilizaci všech sil, nastartování elánu a správný start produktivního dne.

Technika: pomalu se nadechněte na 8 impulzů, poté zadržte dech na 7 impulzů a vydechněte na 4 impulzy. Nedělejte si starosti, pokud se na začátku budete cítit dušně – to je normální.

Pokud chcete své děti učit správným návykům již od útlého věku, doporučujeme začít s tímto cvičením. Je to jednoduché, nezabere to více než 5 minut, ale prospěje to nejen dítěti, ale i vám (cvičení uděláte na příkladu).

Technika: Uzavřete pravou nosní dírku prstem, rovnoměrně se nadechněte, zadržte dech a poté vydechněte. Opakujte 5x. Změňte nosní dírky. Kromě toho by dýchání mělo být mělké a ne časté. Nedělejte s dítětem více než 6 fází dýchání za minutu (fáze je „nádech“ a „výdech“).

Zde jde o to, aby kyslík co nejvíce naplnil plíce a rozšířil se po celém těle.

READ
Možnosti pro dny nalačno pro hubnutí

Dechová cvičení pro hubnutí

Vynaložit co nejmenší úsilí a přesto zhubnout? To je možné, pokud se naučíte správně dýchat.

Převalujte se a dýchejte

Pravděpodobně jste již více než jednou četli o magických vlastnostech válečku. Určitě o něm hodně mluvíme – jak na maratonu, tak na blogu a na kanálu YT.

Pomocí válečku padnou všechny orgány na své místo. A když ke svým 5 minutám na válci přidáte i správné dýchání, bude to moc dobré.

A ano, opravdu pomáhá při hubnutí!

Doporučujeme nejlepší váleček od Beauty 365 s levandulí. Dechová cvičení a aromaterapie v jednom.

Roller od Beauty365

rytmické dechy

Jedná se o nejúčinnější cvik nejen na hubnutí, ale i na posílení celého těla.

  1. Najděte si pohodlnou polohu.
  2. Nadechněte se na 2-3 impulzy.
  3. Vydechněte na 4-6 počtů.
  4. Zadržte dech na 3-5 impulzů.
  5. Nadechněte se 7-8krát.
  6. Vydechněte na 8-10 počtů.
  7. Zadržte dech na 10-15 počtů.

Cvičení opakujte 4-5krát, dělejte to každý den a po týdnu si všimnete, že se postava zlepšila.

Dechová cvičení pro uvolnění a úlevu od úzkosti

Stres je velkou součástí našeho života. Negativně ovlivňuje nejen náladu, ale i fungování celého těla. Téměř všechny nemoci pocházejí z hlavy – pamatujete? Proto vám radíme začít pravidelně cvičit dechová cvičení. Začněte dnes a za měsíc nepoznáte svůj odraz v zrcadle.

Dechová cvičení doma ke zmírnění stresu:

  1. Lehněte si na záda, jednu ruku na břicho, druhou na hrudník. Vydechněte a zadržte dech alespoň na 3 sekundy. Poté se zhluboka nadechněte a znovu zadržte dech. Dlouhý výdech – vzduch by měl vycházet z hrudníku, z břicha az plic. Cvičení se provádí rytmicky a pohled směřuje dopředu.
  2. Postavte se rovně, chodidla na šířku ramen, ruce zvedněte a roztáhněte. Vydechněte všechen vzduch z plic a udělejte 5-10 krátkých rytmických nádechů bez výdechu. Na konci se zhluboka nadechněte. Opakujte 1-2 minuty.
  3. Proveďte 3 dýchací cykly (potřebujete zhluboka dýchat). Poté vydechněte všechen vzduch a obnovte mělké dýchání.

Pokud stresová situace nenastala doma a nemůžete si lehnout / sednout si na zem / zvednout ruce a panika sama od sebe neustupuje, pak začněte pomalu nadechovat nosem a vydechovat ústy, v duchu počítejte dechů. Pokud můžete, posaďte se na židli, rozepněte horní knoflíky košile a zavřete oči.

READ
Zeleninová strava pro hubnutí: menu na týden, recenze

Základem je, že při stresu se nám zrychluje dech a do těla se dostává příliš kyslíku, což stav zhoršuje. Je nutné obnovit dýchání, jako po běhu, a pak se úzkost vypaří.

Dechová cvičení – jóga pro začátečníky

První jogíni považovali dechová cvičení za nedílnou součást svého studia. To není překvapivé – uvolňuje a nastavuje mysl na správnou vlnu. Doporučujeme, abyste se během dechových cvičení pokusili nejen sedět / ležet, ale také provádět některá užitečná cvičení.

  1. Posaďte se vzpřímeně na židli. Při nádechu zvedněte ramena, při výdechu je snižte. Cvičení opakujte 5-7krát.
  2. Při nádechu zatlačte lopatky dozadu a při výdechu zvedněte ruce dopředu. Opakujte 3-5krát.
  3. S nádechem se ohýbáte do strany, s výdechem se vracíte do výchozí polohy. Totéž opakujte na druhé straně. 10 opakování.
  4. Při nádechu pohybujte hlavou dozadu a při nádechu ji snižujte dopředu. Opakujte 10krát.
  5. Při nádechu otočte tělo na stranu a s výdechem se vraťte do výchozí polohy. Opakujte v obou směrech 10krát.

Dýchání by mělo být během všech cvičení klidné.

Výhodou takového komplexu je, že jej lze provádět kdekoli. Pokud pracujete delší dobu u počítače, trochu se rozcvičte – uleví vám to nejen od bolesti celého těla, ale také osvěží vaši mysl.

Břicho dýchá

Ženy a muži dýchají jinak. Pokud dívka nejčastěji dýchá hrudníkem, pak muž dýchá břichem. To je normální a nemělo by se to měnit – mohou se objevit odchylky. Při dechových cvičeních však musíte dýchat břichem (to platí pro obě pohlaví).

To je mimochodem dobrá praxe pro ploché bříško a tenký pas. Zde jsou některá cvičení:

  1. Postavte se rovně, vtáhněte se do břicha. Při nádechu se postavte na špičky a zadržte dech na 5 sekund. Pomalu klesejte, vydýchejte všechen vzduch. Neuvolňujte žaludek. Po každém setu si dejte pauzu. Chcete-li začít, udělejte 3-5 sad.
  2. Při nádechu zatáhněte a zatněte břišní svaly. Zadržte dech. S výdechem pomalu uvolňujte břicho. Opakujte 10krát.
  3. Lehněte si na podlahu, zkuste se zcela přitisknout k povrchu (začněte od hlavy k patám). Zhluboka se nadechněte a pomalu vydechněte ústy. Zcela vyprázdněte plíce a přitom se snažte přitlačit žaludek k zádům (žaludek by měl být prázdný). Zadržte dech na 10-15 sekund. Poté se prudce nadechněte a stáhněte žaludek. Zadržte dech po dobu 5-10 sekund a poté vydechněte a uvolněte žaludek (měl by to být ostrý pohyb).
READ
Kapsicamová mast z celulitidy

Gymnastika pro plíce

Dechová cvičení jsou užitečná pro celý organismus, nejvíce však působí samozřejmě na plíce. Výsledkem je, že dušnost při lezení po schodech zmizí, a pokud kouříte, snadno ukončíte toto škodlivé povolání.

Správná dechová cvičení pro plíce:

  1. Nádech, zadrž dech, výdech. Každý prvek smyčky trvá 5 sekund. Opakujte 2 minuty.
  2. Zadržte dech na 3 až 10 sekund v různých polohách (sed, stoj, dřep).
  3. V sedě na židli dýchejte mělce. 3 až 15 minut.

Zpočátku může nastat mírná panika, která ale časem přejde a na správný typ dýchání si zvyknete.

Dýchání při běhu

Dýchání při běhu

Běh je nejlepší kardio cvičení. Pokud však dýcháte špatně, zaprvé rychle ztratíte sílu a začnete se dusit a zadruhé nezískáte plný užitek z aktivity.

Pamatujte, že můžete dýchat pouze nosem, jinak existuje šance, že onemocníte. Nos je filtrem od bakterií, virů, chladu, prachu a mnoha dalších. Ano, při běhu je mnohem snazší dýchat ústy, ale běháte, abyste byli silní a zdraví, že? Pak neriskujte a dýchejte pouze nosem!

Jak obnovit dýchání po běhu?

  1. Nezastavujte se ani po skončení běhu. Jděte na pomalou procházku.
  2. Zhluboka se nadechněte a zvedněte ruce do stran (dlaně by měly směřovat nahoru).
  3. Zvedněte hlavu a pomalu vydechujte, postupně snižujte hlavu a paže.

Opakujte, dokud se dýchání neobnoví.

Jak správně dýchat

Celý život nás učili, že dýchání by mělo být hluboké. Ale není. Při hlubokém nádechu totiž tělu odebíráme potřebné množství kyslíku.

Dýchání by mělo být klidné a odměřené, pro ostatní téměř nepostřehnutelné. Vzpomeňte si, jak malé děti dýchají – i když jim dáte pírko na nos, moc se nepohne. Takový by měl být váš dech.

Pamatujte také, že můžete dýchat pouze nosem. Nos je filtrem a ochráncem našeho těla.

Pokud se vám neustále točí hlava, bolí vás spánky, chcete spát – možná je problém ve špatném dýchání.

Snažte se během dne sledovat, jak dýcháte, a pokud něco uděláte špatně, dech opravte. Užitečné tipy na dýchání můžete vidět na Air Marathon od Marie Deboshire.

Jak správně dýchat

Dýchání je důležité, ale ne jediné tajemství krásy!

Další ženské triky se můžete naučit na aktualizovaném základním maratonu. Chcete být zdraví, oddálit fázi stárnutí a zachytit obdivné pohledy opačného pohlaví?

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: