Jak snížit hlad během a po dietě

Dieta je náročné období pro ty, kteří se rozhodnou dostat se do formy. A to hlavní, s čím se musí hubnoucí potýkat, je pocit hladu. Pokud budete pokračovat ve svých touhách, nedaleko od poruchy – opět nájezd na lednici. Ale vydrželi jste tak dlouho, počítali kalorie a pečlivě vypracovávali výživový plán. Existuje několik dobrých způsobů, jak pomoci zvládnout hlad.

Léčba HIV: šance rostou

Je infekce HIV rozsudek smrti nebo chronické onemocnění? V posledních letech se aktivně vyvíjejí nové účinné metody léčby infekce HIV.

Normalizujte svůj jídelníček

Normalizujte svůj jídelníček

Není divu, že vás provází neustálý pocit hladu – jíte málo. Nejde zde o objem samotných porcí, ale o počet „výletů“. Jídlo, které hubnoucí člověk konzumuje, nelze nazvat příliš uspokojivým (zejména ze zvyku), což znamená, že zpočátku nemusí dávat pocit plnosti.

Mnoho vyvážených diet zahrnuje 4–6 jídel denně – snídaně, pozdní snídaně, oběd, oběd, večeře. A je to správné! I když si sestavujete jídelníček pro sebe, dodržujte stejný princip – méně, ale častěji. Je pravděpodobné, že nebudete „hladovět“ natolik, abyste vyprázdnili ledničku až do dalšího jídla.

Vydatná snídaně

Podle odborníků na výživu vám vydatná snídaně pomáhá jíst méně po celý den. Když si dáte vydatnou snídani, nebudete chtít jíst minimálně do oběda, a to už je pokrok! Pokud ráno odmítáte vůbec jíst a navíc omylem vynecháte oběd, pravděpodobně před spaním začnete vše vymetat z polic lednice.

Zkuste to udělat – nechte snídani tvořit 30–40 % z celkového denního příjmu kalorií.

Dieta by měla být flexibilní

Mnohé z diet jsou poměrně přísné – ani gram cukru, tučné, uzené. A je to všechno tak chutné. Je jasné, proč je hubnoucí člověk ve stresu – okamžitě přichází o ty radosti, které byly k dispozici včera. Pro “nepřipravené” – skutečný test!

Když je ale kolem tolik gastronomických lákadel, je velmi těžké dodržet plánovanou nízkokalorickou dietu. V lepším případě si pro sebemenší poruchu začnete celý den vyčítat, v horším případě se správné výživy úplně vzdáte. Abyste tomu zabránili, udržujte svůj jídelníček flexibilní! Nedávejte si přísné zákazy, dovolte si vzácné „svobody“ v podobě lahodného čokoládového bonbónu nebo lahodného kousku pizzy. Sestavte si jídelníček s malou „rezervou“ kalorií, abyste si později malý výpadek nevyčítali.

Nevynechávejte občerstvení

Nic lepšího než jídlo nezažene pocit hladu. A pokud budete mít zpočátku po začátku zdravého životního stylu nesnesitelný hlad, dejte si mezi jídly svačinu. Ale tyto občerstvení musí být správné! Zapomeňte na brambůrky, housky, hranolky, hamburgery a koblihy – tohle jídlo vám nepřinese nic jiného než kila navíc.

Mezi svačiny patří ořechy, čerstvé ovoce, cereální a sušené ovocné tyčinky, smoothies, jogurt nebo tvaroh. Zaženete svůj hlad, aniž byste uškodili své stravě.

READ
Jak komunikovat se svým bývalým, pokud musíte často randit

Nenahrazujte zeleninu a ovoce plnohodnotným jídlem

Nenahrazujte zeleninu a ovoce plnohodnotným jídlem

Zelenina a ovoce jsou zdravé. Musí být zahrnuty do vyvážené stravy. Jídelníček si ale sestavte správně – čerstvé ovoce by se nemělo stát plnohodnotným jídlem. Vláknina, která se hojně nachází v zelenině a ovoci, není vše, co tělo potřebuje pro normální fungování.

Nevystačíte si jen se zeleninovým salátem. Velmi brzy znovu zaútočí pocit hladu a ohrožuje vaši dietu. Zelenina a ovoce „neneutralizují“ chuť k jídlu. Naopak připravují tělo na plnohodnotné jídlo tím, že stimulují tvorbu trávicích enzymů. Dbejte na to, aby se čerstvé ovoce nestalo průběžně plnohodnotným obědem či večeří na vašem stole, ať je pouze užitečným doplňkem.

Pro normální trávení je užitečné jíst zeleninu a ovoce 30-50 minut předem. před obědem.

Nejezte, dýchejte

Je čas zapomenout na zvyk „zasekávání“ stresu. Abyste dietu nepřerušili a dokázali se vyrovnat s divokým pocitem hladu, naučte se nervové přepětí řešit jinými metodami, ale ne jídlem. Dýchat!

Když pocítíte nesnesitelnou touhu jíst něco zakázaného, ​​udělejte si dechová cvičení. Po 5 sekundách se pomalu zhluboka nadechněte a uvolněte žaludek a ramena. Pomalu také vydechněte. Cvičení opakujte 3-5 minut. Uklidníte se a ten lahodný dort možná vůbec nebudete chtít.

Důraz na bílkoviny

Белковые продукты насыщают быстро и надолго. Поэтому, если не хотите постоянно испытывать чувство голода в период похудения, выбирайте те диеты, где акцент сделан именно на протеины. Вы будете испытывать гораздо большую сытость при той же калорийности пищи, чем если бы выбрали меню с меньшим количеством белка в продуктах.

Nezapomeňte na vodu

Nezapomeňte na vodu

Během diety pijte více vody. Minimální sazba je 1,5 litru. Silně chcete jíst? Vypij trochu vody!

Upozorňujeme, že je třeba správně pít vodu – sklenici půl hodiny před hlavním jídlem. Pokud ale pijete hodně oběda nebo večeře přímo během jídla, může se objevit nadýmání.

Jezte 2 hodiny před spaním

Не есть после 18.00 — хорошее правило. Но вот в современном ритме жизни придерживаться такого режима бывает сложно — работа допоздна, занятия в тренажерном зале, нехватка времени на приготовление ужина. Забудьте о таких строгих рамках, иначе так и будете себя корить за отсутствие силы воли и продолжать голодать.

Poslední jídlo by mělo být 2 hodiny před spaním – a tento rozvrh dodržujte. Večeře stihne vytrávit, nepůjdete spát s plným žaludkem. Snažte se, aby poslední jídlo nebylo příliš „těžké“. Může být dušený guláš se zeleninou a masem, ryba s přílohou, zeleninové řízky.

“Anti-hladové” příchutě

V boji za štíhlou postavu jsou všechny prostředky dobré. Zkuste aromaterapii. Odborníci v této oblasti věří, že příjemné vůně mohou blokovat pocit hladu. Vyzkoušejte všechny výhody aromaterapie – kupte si esenciální oleje nebo „lahodné“ mýdlo na ruce, voňavý sprchový gel, sáčky do ložního prádla. Nejjednodušší je dát si kapku esenciálního oleje na bavlněný kapesník a při nesnesitelném hladu si ji přinést k nosu.

READ
Proč nemůžete nosit brýle na hlavě

K otupení hladu pomůže vůně vanilky, grapefruitu, skořice, máty, levandule.

Samozřejmě žádná příchuť nepomůže úplně překonat hlad na tuhé dietě. Dobrým pomocníkem ale bude, když budete dodržovat přísnou dietu.

Číst dál

Hardwarový strečink proti “profesionálním” problémům se zády

Jaké pomůcky a zařízení pomáhají vyrovnat se s problémy se zády a páteří: tipy a triky od odborníků pro domácí protahování zad

Mastná pleť: problémy a řešení

15 tipů dermatologa pro mastnou pleť

Léky na akné: co na akné funguje nejlépe?

Sprej s azelastinem: lék v boji proti alergiím

Trápí vás sezónní alergie a nic jiného nepomáhá? Odborníci MedAboutMe podrobně popisují nejnovější sprej k léčbě alergií u dětí a dospělých

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Anticelulitidní tlaková terapie: tlak vzduchu proti pomerančové kůře

Počítačová tomografie a záření: mýty a realita CT

Děložní myomy: léčba a prevence

Mnoho žen ví o nezhoubném nádoru myometria – děložním myomu. Co je to za nemoc, zjistil portál MedAboutMe.

Hardwarová masáž proti otokům: hlavní věc o pneumokompresní lymfodrenáži

Jak Pneumokompresní lymfodrenáž ovlivňuje lymfatický systém, proč variabilní Pneumokomprese pomáhá snižovat otoky, u jakých otoků má smysl provádět hardwarovou masáž a jak proceduru provést, abyste dosáhli stabilního pozitivního výsledku? Všechny odpovědi v článku MedAboutMe

Masáž obličeje proti stárnutí: 6 účinných technik

Anti-aging masáž je účinný postup proti změnám souvisejícím s věkem. O nejoblíbenějších technikách v recenzi MedAboutMe!

Jak odstranit vrásky nad rtem: cvičení, masáže, salonní procedury

Objevují se vrásky nad horním rtem? Ukážeme vám, jak se s tímto problémem vypořádat. Pomohou masky, masáže a gymnastika.

Tajemství péče o obličej a tělo proti stárnutí

Jak se s věkem mění krása? Jak zajistit kompetentní péči o stárnoucí pleť? Poznejte všechna tajemství péče proti stárnutí.

Dětská kosmetika: 17 produktů, které jsou skutečně účinné a bezpečné

10 kosmetických produktů, které nahradí kosmetičku

Pressoterapie a sport: rychlé zotavení, lepší výsledky

Vědci ve svých studiích potvrdili účinnost pneumokompresní masáže a sportovci to již mnohokrát potvrdili v praxi.

Všechno bude v pořádku: proč vypadávají vlasy po porodu a jak se s tím vypořádat?

První pomoc v zemi

Shromážděni na letní chatu? Existuje lékárnička pro úrazy, alergie nebo střevní potíže? Jaké léky by se měly podávat?

Dětské menu v 8 měsících

Co lze dát dítěti již v osmi měsících a co se ještě nedoporučuje: doporučení odborníků WHO a Unie dětských lékařů Ruska

READ
Káva vrátí zdraví vaší pokožce

Nadýmání po jídle

Co nejčastěji vyvolává nadýmání u žen a jak předcházet plynatosti a nepohodlí

7 typů domácích masážních přístrojů na obličej

Dysplazie pojivové tkáně je morem XNUMX. století. Řešení a jakou roli v tom hraje kolagen

Vlastnosti léčebné výživy u onkologických onemocnění

Chemoterapie: mýty a realita

Diagnóza rakoviny vede ke zmatkům a vyvolává strach z nemoci samotné a metod její léčby, zejména chemoterapie. Analyzujeme nejoblíbenější mýty.

Rakovina: vedlejší účinky chemoterapie

Jaké nepříjemné příznaky se mohou objevit při léčbě onemocnění chemoterapií a jak se s nimi vyrovnat?

Osobní péče se značkou VIKING – výběr vysoké kvality pro moderní, mužné a sebevědomé

Hledáte levnou a kvalitní značku kosmetiky pro muže? Značka VIKING dokáže splnit všechny vaše potřeby.

Léčba HIV: šance rostou

Je infekce HIV rozsudek smrti nebo chronické onemocnění? V posledních letech se aktivně vyvíjejí nové účinné metody léčby infekce HIV.

Zvýšená chuť k jídlu vždy vede k kilům navíc, a to je přímá cesta k obezitě, cukrovce a kardiovaskulárním chorobám. Zeptejme se odborníka, jak chuť k jídlu obecně vzniká a zda se dá ovládat

Jak snížit a potlačit chuť k jídlu

Centrum chuti k jídlu se nachází v hypotalamu 1. Nejčastějším důvodem, který způsobuje chuť k jídlu, je prudké kolísání hladiny cukru v krvi. Když hladina glukózy v krvi klesne, hypotalamus vyšle signál, což má za následek pocit hladu. Sytost přichází, když se hladina glukózy vrátí k normálu.

Zvýšená chuť k jídlu a neustálý pocit hladu mohou naznačovat řadu onemocnění:

  • onemocnění gastrointestinálního traktu;
  • poruchy ve štítné žláze, hormonální poruchy;
  • duševní poruchy;
  • diabetes mellitus;
  • onkologie;
  • metabolické poruchy;
  • paraziti;
  • avitaminóza.

Zajímavá fakta o chuti k jídlu

Kde se tvoří chuť k jídlu? v hypotalamu mozku
Příčiny zvýšené chuti k jídlu denní nízkokalorická strava,
nedostatek tekutin
nedostatek vitamínů a minerálů, psychické faktory a řada nemocí
Faktory, které zvyšují chuť k jídlu lahodně vonící jídlo
nadměrné pití,
stravování po telefonu, TV, kniha, jídlo „do společnosti“
Který lékař pomáhá bojovat proti zvýšené chuti k jídlu odborník na výživu

10 nejlepších způsobů, jak snížit a potlačit chuť k jídlu

Existuje řada způsobů, jak snížit a potlačit chuť k jídlu. Pojďme společně s naším odborníkem zjistit, jaké akce a činnosti pomáhají kontrolovat chuť k jídlu a podporují hubnutí. odborník na výživu, nutriční terapeut, fyzioterapeut Antonina Leontieva.

1. 10 minutový test

10minutový test pomáhá rozlišit pocit skutečného hladu od falešného. Pomyslný hlad je nejčastěji reakcí nervového systému na určitý podnět.

– Vydržet 10 minut čekání není vůbec těžké, pokud víte, že po jejich uplynutí budete mít plné právo jíst, pokud budete chtít. Během těchto 10 minut můžete po malých doušcích vypít 1-2 sklenice teplé vody nebo minerální vody. Tekutina je vynikající „výplň“ žaludku, radí dietoložka.

READ
Smutné hodnocení: nejnudnější muži podle znamení zvěrokruhu

2. Produkty pro snížení chuti k jídlu

Potraviny bohaté na vlákninu potlačují chuť k jídlu. Také bezpečné pro vaši postavu a zdraví, zdravé svačiny – jablka, citrusové plody, okurky, ananas – pomáhají snižovat chuť k jídlu.

„Pokud mezi jídly cítíte hlad, snězte pomalu švestku nebo meruňku a pak pecku na chvíli podržte v ústech,“ dodává odborník.

Sycené nápoje a kávu musíte také nahradit bylinkovým čajem, který snižuje hlad a zlepšuje metabolismus. Musí se pít po celý den.

Podle Antoniny Leontyevy čaj s jablkem pomáhá potlačovat chuť k jídlu. Jablka obsahují nejen fruktózu, která tlumí hypoglykémii, ale také pektin (vlákninu), která ve spojení s vodou nabobtná a vytváří pocit sytosti.

3. Vyberte si „neatraktivní“ jídla

U stolu byste si měli v první řadě vybrat jídlo, které nevyvolává emoce ani chuť k jídlu – tedy takové, které vám připadá bez chuti. Faktem je, že „škodlivé“ (vysokokalorické, mastné a sladké) potraviny zpravidla chutnají lépe, a proto jich budete jíst více.

Hlavní jídla by navíc měla začínat potravinami bohatými na vlákninu (salát, polévka). Rychleji se pak dostaví pocit sytosti.

4. Nenechávejte doma „zakázaná“ jídla

Pokud chcete normalizovat váhu, neměli byste doma uchovávat „zakázané“ potraviny – sladkosti, mouku, hranolky.

– Pokud chcete sníst něco, co je pro vás kontraindikováno, nesedejte si hned ke stolu. Řekněte si: „Budu jíst za 15-20 minut“ a počkejte. Možná to odvede vaši pozornost od vytouženého pokrmu, nebo na to možná úplně zapomenete, dodává výživová poradkyně.

5. Všímavé stravování

Jídlu musíte věnovat dostatek času. Musíte jíst pomalu, vědomě ochutnávat jídlo, užívat si proces 2.

Nezapomínejte také na dostatečný příjem tekutin. Někteří odborníci doporučují vypít sklenici vody mezi jídly 3 .

6. Minimalizujte teplá jídla

Zajímavé je, že tělo velmi rychle absorbuje horké pokrmy. Chlad se zase tráví pomalu, proto se pocit hladu dostavuje později.

7. Trénujte sílu vůle

Nejde o to prostřít luxusní stůl a sedět dvě hodiny nad prázdným talířem. U stolu můžete jíst všechno, ale kousek po kousku – ve velmi malých množstvích. Musíte proces kontrolovat a pečlivě sledovat své chuťové vjemy.

8. Vitamíny a léky na snížení chuti k jídlu

Jak již bylo zmíněno výše, zvýšená chuť k jídlu a neustálý pocit hladu mohou naznačovat beri-beri – stav, který nastává při nedostatku jednoho nebo více vitamínů a minerálů v těle. Často je příčinou neustálého pocitu hladu nedostatek hořčíku nebo vitamínu C.

V lékárnách si také můžete koupit doplňky stravy ke snížení chuti k jídlu, ale je třeba si uvědomit, že mají nízkou základnu důkazů. Existují léky na potlačení chuti k jídlu, ale nejčastěji jsou dostupné pouze na předpis a mají mnoho kontraindikací a vedlejších účinků.

READ
20 věcí, o kterých vám jako dítěti lhali

9. Malé talíře

Jde o poměrně známý způsob, jak rychle zasytit tělo – místo velkých talířů raději malé. Člověk tak může „oklamat“ mozek.

Množství jídla, které může člověk sníst, se odhaduje okem. Pokud použijete malý talíř a položíte na něj méně jídla, můžete se cítit sytí, jako byste jedli velké jídlo.

10. Odmítání alkoholu

Alkohol podobně jako sladkosti rychle zvyšuje koncentraci glukózy v krvi, po rychlém vzestupu stejně rychle klesá. Díky tomu mozek dostává signál o nedostatku glukózy a stimuluje pocit hladu.

– Je třeba si dávat pozor na velké množství alkoholu, protože otupuje bdělost. „Brzdy selžou a vy si všechno začnete házet do úst v děsivém množství,“ poznamenává dietoložka, nutriční terapeutka a fyzioterapeutka Antonina Leontyeva.

Recenze lékařů o způsobech, jak snížit a potlačit chuť k jídlu

Podle našeho odborníka je nejúčinnějším způsobem, jak snížit nadměrnou chuť k jídlu, normalizace celého jídelníčku a také odstranění nedostatku makro- a mikroživin.

Výživová poradkyně například vyprávěla o zajímavém případu ze své praxe. Oslovila ji 46letá pacientka, která chtěla snížit chuť k jídlu a chutě na sladké. Žena měla diabetes mellitus – v době odběru byla hladina glukózy nalačno 11 mmol/l. Brala metformin, ale nemohla dodržovat dietu kvůli pocitu neustálého hladu.

– Po minimálním vyšetření se ukázalo, že pacient má latentní nedostatek železa a také vícečetné nedostatky vitamínů. S nedostatkem železa v těle žena pociťovala neustálou slabost, únavu, nedostatek síly, odtud chuť na sladké, což vedlo k inzulínové rezistenci a cukrovce.

Po nápravě jakýchkoli nedostatků a vytvoření výživné stravy se můžete zbavit chuti na cukr a normalizovat cukr. Poté byl metformin zrušen a po 6 měsících endokrinolog diagnostikoval diabetes mellitus. Jako bonus se moje váha snížila o 23 kg,“ uvedla výživová poradkyně Antonina Leontyeva.

Oblíbené otázky a odpovědi

Dietoložka, nutriční terapeutka a fyzioterapeutka Antonina Leontyeva odpovídá na nejoblíbenější otázky týkající se ztráty chuti k jídlu.

Který orgán je zodpovědný za chuť k jídlu?

Co výrazně zvyšuje chuť k jídlu?

– Především je to chutně vypadající a vonící jídlo, i když jste sytí. Dále sem patří nadměrné pití, jídlo „do společnosti“, telefon, TV, knihy během jídla.

Jaké mohou být důvody neustálého pocitu hladu?

– Možná by stálo za to věnovat pozornost následujícím bodům:

• celkový obsah kalorií v denní stravě je příliš nízký;
• nesprávně kombinované produkty v jednom jídle;
• nedostatek tekutin;
• nedostatek mikro- a makroživin.

Kterého lékaře bych měl kontaktovat se zvýšenou chutí k jídlu?

– Navštivte dietologa. Dokáže vybrat ten správný jídelníček v závislosti na vašem zdraví, fyzické aktivitě a individuálních vlastnostech těla, což bude nejlepší způsob, jak se zbavit přebytečného hladu.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: