Jaké návyky zasahují do boje s nadváhou

Autor: Alla Fedorčenko
Praktikující endokrinolog-nutriční specialista pro zdraví a mládí, diabetes, štítná žláza, obezita, hubnutí a harmonie.

Dívka s nadváhou si omotala břicho krejčovským metrem

Zjistěte, proč vznikají špatné návyky, které přispívají k ukládání tuků, jak je rozpoznat a jak s nimi bojovat.

Proč vznikají návyky, které vám brání zhubnout?

Dívka stojí na váze

Chcete-li provést změny ve stravě a životním stylu, stojí za to pochopit důvody rozvoje špatných návyků. Souhlasíte, po nalezení kořene problému bude mnohem snazší jej opravit. Pokud má člověk špatné „nastavení“ výživy, bude těžké se zbavit nadváhy. Většina našich zlozvyků si není vědoma. Pokud však vystopujete původ jejich vzhledu, situace se může změnit. Zdůrazníme tři hlavní důvody pro vznik špatných návyků.

Nepochopení základních pravidel správné výživy

V myslích mnoha lidí je pevně zakořeněno, že hubnutí je možné pouze konzumací malého množství jídla. Začnou se omezovat v naději, že pár kilo zhubnou. Ale v praxi to nevede k pozitivním výsledkům. Tělo potřebuje živiny, aby správně fungovalo. Pokud se tak nestane, bazální metabolismus klesá a člověk nemůže zhubnout.

Jídlo je vnímáno jako potěšení

Je těžké argumentovat skutečností, že jídlo pomáhá zmírnit stres a přináší potěšení. Musíte však pochopit, že musíme pouze jíst, abychom přežili. Potěšení je třeba hledat v jiných oblastech činnosti. Pokud tomu nerozumíte, pak nastanou vážné problémy s hubnutím.

Neschopnost zvládat stresové situace

Tento důvod vzniku špatných stravovacích návyků je důsledkem toho předchozího. Jídlo je nutné jíst pouze tehdy, když tělo potřebuje živiny. Pokud jste zvyklí jíst stres, neměli byste očekávat, že zhubnete. K potlačení depresí a stresu existují jiné metody, které jsou pro vaši postavu účinnější a bezpečnější.

Vše výše uvedené vede k rozvoji špatných stravovacích návyků, kvůli kterým nejen nehubnete, ale můžete i přibrat.

Základní večerní návyky, které vám brání v hubnutí – TOP 13

Dívka vytáhne z lednice smažené maso

Jíst velké množství jídla

    Sytost je pro člověka fyziologický pocit, který lze rozdělit na dvě složky. Fyziologická saturace je pozorována v okamžiku, kdy žaludek přijímá potravu a je jedno jakou. Rozdíly jsou zde pouze v rychlosti zpracování. Je třeba si uvědomit, že fyziologická saturace nevyžaduje velké množství jídla. Psychická saturace je individuální povahy. Chcete-li zhubnout, měli byste jíst jídlo po malých kouscích a nespěchat. V důsledku toho se psychologická saturace dostaví rychleji.

READ
Inné recepty, které zlepší stav vaší pleti

Používání „špatných“ svačin namísto zdravých

V předchozím odstavci jsme se podívali na ideální jídelníček. Ne každý ji však může dodržovat kvůli nedostatku času. Pokud je váš den naplánovaný na minutu, pak často nastávají situace, kdy musíte jíst doslova za pochodu. Tak vzniká zvyk konzumovat během svačiny vše, co vám přijde pod ruku. Recepce nejčastěji takové produkty jsou hranolky, koláče atd. Poškozují nejen postavu, ale celé tělo.

To je způsobeno přítomností škodlivých tuků v jejich složení, které narušují rovnováhu lipoproteinových sloučenin a zhoršují kvalitu pokožky a zubní skloviny. Bez mlsání se však neobejdete a je potřeba vybírat takové potraviny, které prospějí vašemu zdraví. Patří sem light jogurt bez různých přísad, ovoce, dietní chléb, tvaroh. Mají vysokou biologickou hodnotu a dodávají tělu velké množství živin.

Zanedbání snídaně

  • Snižuje se účinnost trávicího systému.
  • Energetický potenciál těla klesá.
  • Večer může být nutné doplnit nutriční nedostatek.

Odmítání jídla po šesté hodině večerní

Už si jistě nikdo nevzpomene, kdy a kým vznikl mýtus o zákazu konzumace jídla po 18. hodině. Když vytváříte výživový program, musíte se zaměřit nikoli na čas, ale na svůj denní režim. Pokud chodíte spát kolem deváté večer, pak byste rozhodně neměli jíst po 18.00:XNUMX. Pokud jde člověk spát kolem půlnoci, pak takové omezení přinese jen škodu.

Tělo musí přijímat potravu pravidelně. Bez energie totiž nebude moci normálně pracovat. Jediným pravidlem v této situaci je potřeba konzumovat lehké kalorie, které tělo rychle vstřebává. Jejich zdrojem může být tvaroh, mléčné výrobky, drůbeží maso. Když budete jíst poslední jídlo dvě tři hodiny před spaním, postavě neublížíte, když budete dělat vše správně. Je zcela zřejmé, že byste večer neměli jíst koláče a pečivo.

Jíst jídlo k relaxaci

Tématu stresového stravování jsme se již dotkli. To je nejzávažnější problém při hubnutí. Přijímáním potravy tělo syntetizuje hormony radosti. Tento mechanismus byl vytvořen přírodou, aby zvýšil šance na přežití. Všechny biologické procesy zaměřené na udržení stability jedince i celého druhu mají podobné mechanismy – rozmnožování, likvidace odpadů, výživa atp.

  • Najděte příčinu stresu a odstraňte ji.
  • Najděte si koníčka, který vám pomůže zbavit se problémů.
  • Zvyšte svou toleranci vůči stresu.
READ
Koberce – relikvie minulosti nebo nestárnoucí klasika

Přílišná závislost na sociálních sítích

Pokud má člověk sklony k přejídání, pak se v noci může stát překážkou v boji s nadváhou. Pokud jste již šli spát, ale zároveň začínáte komunikovat na sociálních sítích, pak pouze zpomalte proces hubnutí.

Závislost na půlnočním životním stylu

Pokud to s hubnutím myslíte vážně, pak byste se tohoto životního stylu měli rozhodně vzdát. Jděte spát a vstávejte dříve. V průběhu vědeckých studií bylo prokázáno, že dívky, které chodí spát ve stejnou dobu, mají nižší index tělesné hmotnosti.

Pití zeleného čaje večer

Tento nápoj je pro tělo nesmírně užitečný, ale ne večer. Některé druhy zeleného čaje mají vysoký obsah kofeinu. Nápoj doporučujeme pít pouze ráno. Večer je nejlepší volbou heřmánkový čaj, který obsahuje účinné látky zlepšující kvalitu spánku.

Nedostatek spánku

Pokud často nemáte dostatek spánku, procesy lipolýzy se zpomalí. Měli byste přehodnotit svůj denní režim a dát tělu dostatek času na odpočinek.

Pozdní cvičení

V dnešní době stále více lidí začíná sportovat. Nejdostupnější je v tomto případě běh. Pravidelné běhání může být skvělým pomocníkem při hubnutí, ale nemělo by se dělat pozdě v noci. Je lepší cvičit ráno a lekce jógy nechat na večer.

Chybí koníčky

Pokud člověk nemá večer co dělat, nejčastěji se dívá na televizi. Vědci však dokázali, že tato závislost postavě škodí. Je lepší si přečíst knihu nebo najít jiný zajímavý případ.

Večeře

Pokud člověk vynechává snídani, pak má nejčastěji těsnou večeři, což je úplně špatně. Aby tělo nepociťovalo nedostatek energie, měla by být snídaně i oběd hutný. Večerní jídla by měla být co nejlehčí.

Vysoká teplota v ložnici

Pokud se v chladné místnosti cítíte nepříjemně, pak je na čase změnit návyk. Začněte postupně snižovat teplotu v ložnici. Japonští vědci prokázali, že procesy lipolýzy aktivně probíhají v chladném prostředí, jehož teplota nepřesahuje 17 stupňů.

O návycích, které vám brání v hubnutí, se podívejte na toto video:

Jak návyky ovlivňují váhu člověka? V současné době je nadváha problémem obrovského množství lidí. Ženy jsou obzvláště opatrné a pozorné na svůj vzhled, protože je pro ně velmi důležité, jak je vidí lidé kolem nich. Dodržují zdravou výživu a vedou sportovní životní styl, pravidelně drží diety atd. Některým ženám se celkem úspěšně daří udržovat si normální váhu a přitom si prakticky nic neodpírají a nemění své návyky. Některým zástupcům něžného pohlaví se však jejich váha vymkne kontrole a neexistuje způsob, jak ji vrátit do „normálních“ mezí.

READ
Být světlý je opět v módě

Pokud nebereme v úvahu případy nadměrného přírůstku tělesné hmotnosti, které jsou spojeny s existujícími problémy ve fungování vnitřních orgánů a systémů, stejně jako s různými nemocemi, pak ve většině případů jsou důvody pro zvýšení tělesné hmotnosti často chyby ve výživě , sedavý způsob života a špatné návyky. Níže jsou uvedeny velmi běžné návyky, které nemilosrdně anulují všechny naše pokusy zbavit se nadváhy.

Osobní péče se značkou VIKING – výběr vysoké kvality pro moderní, mužné a sebevědomé

Hledáte levnou a kvalitní značku kosmetiky pro muže? Značka VIKING dokáže splnit všechny vaše potřeby.

Zvyky ovlivňují váhu: mínus snídaně plus jídlo na cestách

Zvyky ovlivňují váhu: mínus snídaně plus jídlo na cestách

Jedním z hlavních nepřátel normální váhy je ignorování ranního jídla. Pokud si chcete udržet normální váhu, pak určitě snídejte. Neměly by existovat žádné výmluvy typu „Nemám čas před prací“, „Nemohu vstávat brzy na vaření“ nebo „Nemám rád ovesné vločky“, prostě by neměly být!

Mnoho lidí záměrně odmítá snídat a mylně se domnívají, že to pomůže snížit celkový počet kalorií zkonzumovaných během dne. To je zásadně chybný předpoklad a velmi špatný zvyk, protože bez snídaně si prostě „dáme příkaz“ sníst na oběd mnohem více, než bychom mohli.

Již dávno je dokázáno, že těm lidem, kteří každý den snídají, se podaří zhubnout mnohem rychleji – váha ubývá plynule a déle se nevrací. K snídani je nejlepší volit bílkovinné potraviny, jako je vařené maso, pečené ryby, vejce. Dodá vám tolik potřebnou energii na celý den. Snídaňové menu by navíc mělo obsahovat dostatek vlákniny – čerstvou zeleninu a neslazené ovoce. Díky těmto produktům vám dlouho vydrží pocit sytosti po jídle.

Dalším zlozvykem spojeným s pojídáním jídla je jídlo na cestách nebo na cestách, tzn. nedostatek normálních jídel s odměřenou konzumací oblíbených a zdravých jídel, snídaně cestou do práce nebo studia, kombinování jídla a čtení. Udržet si normální váhu, stejně jako zbavit se jejího přebytku, takový zvyk nepomůže. Kromě toho se při této dietě jídlo jednoduše nevstřebává v plném rozsahu, což znamená, že mohou nastat problémy v gastrointestinálním traktu.

READ
Plesové šaty 2020

Špatné návyky: předávkování nutričními výhodami

Špatné návyky: předávkování nutričními výhodami

Kupodivu, ale přílišná láska k užitečným a zdravým produktům se může stát špatným zvykem. Každý ví, že potraviny jako celozrnné těstoviny, ořechy, avokádo, olivový olej mohou našemu tělu přinést velké výhody. Nezapomeňte však, že všechny jsou i přes své výhody a přirozenost poměrně kalorické. Proto byste se s nimi neměli moc unést a jíst je v neomezeném množství.

I když jíte pouze zdravé potraviny, musíte pečlivě sledovat velikost porce. Nezapomeňte, že je lepší sníst 5-6krát 200-250 gramů než 3krát 500 gramů. Proto se doporučuje používat pouze správné příbory, které budou vyhovovat těmto normám – malé porcované talíře, misky atd.

Zneužívání potravin bez tuku je dalším zlozvykem, který jen vytváří dojem, že aktivně bojujete s nadváhou. Přítomnost výhradně beztučných potravin obsahujících minimální množství tuku ve stravě může způsobit více škody než užitku. Jde o to, že nedostatek tuku v těchto produktech je často doplněn přidáním více cukru a různých škodlivých přísad a nečistot. Kromě toho jsou takové produkty méně výživné, tzn. abyste jich měli dostatek, musíte sníst mnohem větší množství.

Síla zvyku: spojování neslučitelných věcí

Slyšeli jste pravděpodobně o konceptu jako „síla zvyku“? Co to je a jak se s tím vypořádat? Obvykle se pod tímto pojmem rozumí systematické provádění jakýchkoliv akcí „na stroji“ po dlouhou dobu. Mnoho lidí ze zvyku kombinuje jídla s různými jinými stejně důležitými věcmi. Taková touha moderního člověka dělat spoustu věcí a nejlépe současně také narušuje udržení normální hmotnosti a také její efektivní ztrátu. Jaký druh „kombinace“ by měl být považován za zlozvyk? Odborníci nedoporučují kombinovat příjem potravy s činnostmi, jako je sledování zpráv v televizi nebo jejich čtení na internetu, sledování oblíbených televizních pořadů a chatování s přáteli. Dokonce i čtení knih, které, jak se zdá, je velmi užitečná činnost, se spolu s jídlem stává nepřítelem harmonie a zdraví.

Proč jsou všechny tyto úkony, prováděné mnoha lidmi ze zvyku, v denním režimu zdravého a štíhlého (či hubnoucího) člověka nepřijatelné? Navzdory tomu, že tento přístup pomáhá šetřit čas, což je ve stále uspěchaném prostředí moderního člověka jednoznačné plus, zároveň nás připravuje o možnost kontrolovat množství jídla, které jíme. To následně vede k přejídání a přibírání na váze. Špatné návyky, jako je noční mlsání a pití alkoholu, mají také škodlivý vliv na vaši postavu a zdraví.

READ
Trendy v barvení vlasů: 5 barev pro podzim 2020

Nepřátelé harmonie: s čím bojovat?

Nebylo by úplně správné nazývat věčný nedostatek spánku zlozvykem, protože pro většinu lidí je vynucený velkým pracovním vytížením a zběsilým tempem moderního života. Ale navzdory tomu je jedním ze zákeřných nepřátel harmonie a krásy.

Pro efektivní hubnutí potřebujeme jen dobrý spánek. Je důležité pochopit, že tolik potřebnou energii naše tělo dostává nejen ze správně vybraných potravin, ale také při správném spánku. Chronický nedostatek přiměřeného spánku trvající 7-8 hodin připravuje člověka o sílu a zdraví, brání mu v kvalitní práci a kontrole chuti k jídlu.

Dalším nejhorším nepřítelem harmonie je nedostatek správné fyzické aktivity. Do denního režimu naprosto všech hubnoucích nebo těch, kteří si chtějí udržet harmonii, by měla patřit fyzická aktivita. Pamatujte, že „běhání“ v práci, jako hromada domácích prací, prostě není schopno poskytnout tělu zátěž, která je potřebná pro hubnutí. Neměli byste se utěšovat myšlenkou, že vaše patnáctiminutové procházky se psem v nejbližším parku vám pomohou zhubnout. Samozřejmě to bude mnohem lepší zábava než sedět ze zvyku na gauči u televize, ale žádné viditelné a hmatatelné výsledky při hubnutí nebudou.

Žádná síla zvyku by vám neměla stát v cestě k harmonii a kráse. Proto, abyste si udrželi optimální váhu, musíte přejít na novou úroveň sebeorganizace – normalizovat výživu a noční spánek, začít cvičit, relaxovat, kdykoli je to možné, a zbavit se zbytečných návyků.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: