Pravda a mýty: je možné zhubnout, když v noci nespíte?

Obecně se uznává, že člověk nemůže zhubnout, protože se málo hýbe nebo jí příliš tučná či přeslazená jídla. To jsou samozřejmě dva hlavní důvody přibírání na váze. Ale je tu ještě třetí – nedostatek spánku. Čím méně člověk spí, tím více pije kávu a jí sladkosti – čokoládu, sladkosti, cukrovinky, které dodávají více energie a přispívají k nadváze.

Osobní péče se značkou VIKING – výběr vysoké kvality pro moderní, mužné a sebevědomé

Hledáte levnou a kvalitní značku kosmetiky pro muže? Značka VIKING dokáže splnit všechny vaše potřeby.

K čemu nedostatek spánku vede?

Spánek pro člověka je čas, kdy se musíte úplně odpojit od starostí a problémů dne, ponořit se do stavu odpočinku na 6-8 hodin a „restartovat“ nervový systém. Ale s moderním rytmem života už mnoho lidí nesní o spánku, ale o tom, jak všechno dělat. Práce, studium, setkání s přáteli, sport, volný čas, koníčky – to vše vyžaduje spoustu energie. Někomu připadá spánek jako ztráta času a sní o napodobování těch pár géniů, kteří spali málo. Například Napoleon spal 4 hodiny denně, Churchill – 5 a Margaret Thatcherová měla 2-4 hodiny.

Většina obyčejných, nikoli vynikajících lidí, kteří se snaží spát co nejméně, se však dříve nebo později dostane do vážných problémů. Nedostatek spánku vede k vážným onemocněním, jako jsou:

  • Deprese a různé typy neuróz;
  • Hypertenze;
  • Nemoci srdce a krevních cév;
  • Nachlazení a chřipka.

Kromě zdraví se zhoršuje i kvalita života člověka – stává se nervózním, podrážděným, hůře se soustředí na práci a postupně ztrácí produktivitu. Trpí i vzhled – objevují se kruhy pod očima, zhoršuje se stav pokožky a vlasů, objevují se kila navíc.

Souvislost mezi nadváhou a nedostatkem spánku

Souvislost mezi nadváhou a nedostatkem spánku

Proč je nadváha důsledkem nedostatku spánku? Odpověď je jednoduchá: čím méně člověk spí, tím více energie se snaží přijímat z různých potravin. Chcete-li se například probudit, musíte vypít kávu a sníst čokoládovou tyčinku, a abyste kompenzovali nedostatek sil po práci, musíte si dát vydatnou večeři. Tak se postupně objevují kila navíc.

Proč je váha navíc?

  • V důsledku nedostatku spánku se zpomaluje metabolismus člověka;
  • Při nedostatku spánku dochází k narušení rovnováhy hormonů, z nichž jeden je zodpovědný za nástup hladu, druhý za pokles chuti k jídlu;
  • K tvorbě přebytečného tuku přispívá i zastavení produkce somatotropinového hormonu;
  • Nedostatek hormonu serotoninu vede k touze jíst sladkosti, což přispívá ke vzniku dalších kilogramů.
READ
Ozvěny 90. let: 5 ruských hvězd spojených s podsvětím

Pokud člověk vážně přemýšlí o hubnutí, pak je na prvním místě upravit denní režim a více spát. Měli byste si správně naplánovat pracovní dobu a stanovit priority tak, aby v nabitém programu byl prostor pro dobrý odpočinek.

Jak změnit denní režim pro hubnutí

Jak změnit denní režim pro hubnutí

Jak ukazují některé vědecké studie, hubnutí bude úspěšné, pokud člověk spí 6-7 hodin denně, přičemž nezapomíná na zásady správné výživy a fyzické aktivity. Ale každý člověk je individuální – někdo potřebuje 8 a někdo potřebuje 5 hodin na úplné obnovení těla.

Jaká doporučení je třeba dodržovat:

  • Je nutné jít spát nejpozději do 22.00-0.00;
  • Nejezte 2-3 hodiny před spaním;
  • Dbejte na kvalitu ložního prádla a pohodlí postele;
  • Probuďte se a usínejte ve stejnou dobu;
  • Spěte v tichu a tmě;
  • Nepijte alkohol a tabák před spaním;
  • Před spaním je nežádoucí sportovat;
  • Snažte se nemyslet na problémy, které vás během dne trápily.

Hubnutí bude úspěšné, pokud bude člověk dodržovat zásady správné výživy. S dobrým a správným spánkem se ráno probouzí chuť k jídlu, což znamená, že tělo je připraveno na vydatnou snídani. Čím kompletnější snídaně, tím menší je pravděpodobnost, že se během dne přejídáte.

Kdo chce zhubnout, měl by pamatovat také nejen na úpravu denního režimu, ale také na návyky, které mu brání ve správném usínání. Tady jsou některé z nich:

  • Zvyk spát se zapnutými světly nebo v blízkosti elektronických zařízení. Světlo, jako svítící telefon nebo televizní obrazovka, narušuje produkci melatoninu;
  • Zvyk dívat se před spaním na televizi nebo hrát na počítači. To podporuje zbytečné myšlenky a narušuje spánek. Proto čím dříve je vypnete, tím lépe;
  • Zvyk nosit těsné oblečení narušuje produkci růstového hormonu. Proto je lepší spát ve volném oblečení.

Pokud se člověk po 5 hodinách probudí čilý a odpočatý, pak tato doba na zotavení stačí. A pokud 10 hodin nestačí, může to znamenat určité nepohodlí, například příliš vysoká nebo příliš nízká teplota v místnosti, nepohodlné lůžko nebo závažnější problémy, jako jsou onemocnění nervového systému nebo endokrinní poruchy.

V moderních megaměstech lidé nespí dostatečně nebo nekvalitně. Je to dáno rychlým životním rytmem, jehož výsledkem je touha udělat co nejvíce a s příjmem mnohem většího množství informací než před 15-20 lety. Více času stráveného na cestě do kanceláře, dopravní zácpy, čas strávený v práci, aktivní používání počítačů a dalších elektronických zařízení – to vše nepřispívá ke kvalitnímu a smysluplnému odpočinku. Pokud k tomu přidáme potřebu sebezdokonalování – kurzy cizích jazyků, navštěvování obchodních školení či sportování, ale i čas na rodinu, pak se nedostatek spánku stává vážným problémem a vede nejen k přibírání na váze, ale i k vznik chronických onemocnění.

READ
Jak moc jste si podobní se svými rodiči?

Proto je zvláště důležité, aby se člověk dobře a správně vyspal. Při rozvoji tohoto užitečného návyku se kila navíc neobjeví nebo postupně odejdou. Pokud člověk pozorně naslouchá svému tělu – správně jí, cvičí, dodržuje denní režim a má dostatek spánku, pak se bude moci vyhnout vážným zdravotním problémům, zlepší vztahy s ostatními a bude v souladu se sebou samým.

dívka spí

Velké množství mužů a žen chce zhubnout. K jakým trikům se lidé někdy uchylují. Existuje názor, že pokud nespíte celou noc nebo déle, můžete shodit přebytečná kila. Je to opravdu tak, měli byste to pochopit podrobněji, abyste nepoškodili tělo.

Kolik spánku potřebujete, abyste byli zdraví

Pro plné fungování všech orgánů a systémů a také pro udržení normálního fungování imunitního systému byste měli spát alespoň 8 hodin denně. Minimální doba zotavení je 7 hodin. Když člověk spí, jeho svaly se uvolňují, svorky jsou odstraněny a metabolismus se zlepšuje, krevní tlak se normalizuje.

Dívka spí

Abyste se zotavili, musíte spát alespoň 8 hodin denně.

Pokud zůstanete vzhůru více než 19 hodin denně, vaše tělo bude reagovat depresí, vysokým krevním tlakem, ztrátou paměti, sníženým výkonem, přibíráním na váze, srdečními chorobami a oslabenou imunitní obranou.

Je možné zhubnout, pokud v noci nespíte

Na rozdíl od pověstí, nemůžete zhubnout bez spánku v noci. Mnoho lidí věří, že během tohoto období se spotřebuje více kalorií k udržení bdělosti. Není to však tak docela pravda. Při nedostatku spánku v noci začíná tělo pociťovat stres. Nejprve se skutečně spotřebuje určité množství tukových zásob. Pak bohužel nastává opačný efekt.

Dívka chce spát

Když se doba spánku zkrátí, tělo se dostane do stresu.

Tělo, které cítí, že něco není v pořádku, naopak začne tuk šetřit, protože takové zásoby pomohou vydržet, pokud se situace bude opakovat. Zkrácení hodin spánku vám také neumožní zhubnout, ale naopak vyvolá nárůst hmotnosti, protože negativní důsledky ovlivňují také hormonální hladiny.

Nedostatek spánku v noci je pro tělo obrovským stresem. Kromě toho tato metoda hubnutí nejenže nepřinese výsledky, ale také vyvolá řadu zdravotních problémů.

Myslím, že absence nočního spánku kromě zdravotních problémů nic nedá. Když nemám dostatek spánku, cítím se hrozně. Je těžké se soustředit, fyzicky je cítit hrozná slabost. Nedoporučuji nikomu vědomě experimentovat se spánkem.

READ
Projev osamělosti ve třech věkových obdobích

Proč přibíráš, když nespíš?

Přibývání na váze při nedostatku spánku je způsobeno vlivem hormonů na tělo. Když je člověk hodně vzhůru a málo odpočívá, produkce leptinu klesá. Tento hormon má tlumivý účinek na chuť k jídlu. Tuto látku produkují tukové buňky. Jiným způsobem se nazývá „hormon saturace“.

Dívka měří její pas

Nedostatek spánku vede k přibírání na váze

Když je této látky dostatek, člověk se nelepší. Pokud je nedostatek spánku, pak se stimuluje další hormon ghrelin, který zvyšuje chuť k jídlu. Jinými slovy, nedostatek správného odpočinku nevede ke ztrátě hmotnosti, ale k nárůstu hmotnosti.

Pokud navíc v noci pravidelně nespíte, pak dojde k poruše metabolických procesů, což se projeví i na nárůstu tělesné hmotnosti vlivem tukové tkáně.

Stanovisko odborníků

Nedostatek spánku negativně ovlivňuje metabolické procesy, což potvrzují i ​​odborníci. Fámy, že „vynechání noci“ pomáhá zhubnout, jsou tedy jen mýtus, nic víc. Abyste se zbavili nadváhy, postačí dostatek spánku a zvýšení fyzické aktivity během dne, stejně jako revize jídelníčku.

Pokud spánek v noci a během následujícího dne selhal, nic se moc nestane, pokud bude spánek poté dostatečný a pravidelný. Tento přístup se někdy používá při léčbě pacientů s mírnou depresí. Tato metoda se nazývá spánková deprivace a umožňuje dosáhnout prohloubení spánku po „vynechání“ noci. Pokud jsou však taková porušení dlouhá a pravidelná a navíc jsou doprovázena potížemi s dýcháním, dochází k metabolickému syndromu. Ráno může stoupnout krevní tlak, v průběhu let se zvyšuje rezistence tkání na inzulín, hrozí cukrovka, vzniká obezita a časná ateroskleróza cév.

somnoložka, neuroložka Olga Ivanovna Begasheva

https://www.championat.com/lifestyle/article-3798763-chto-budet-s-vami-esli-ne-spat-neskolko-dnej.html

Jak spát, jak zhubnout: názor odborníka na výživu – video

Každá žena sní o štíhlé postavě, některé se uchýlí k někdy radikálním metodám hubnutí. Jedním z nich je nedostatek spánku na jednu noc. Málokdo však ví, že tato metoda nejen nepomůže, ale také přinese opačný výsledek. Hubnutí je možné pouze pomocí správného integrovaného přístupu, který je důležitý pro každého, aby si pamatoval a nekazil zdraví ve snaze o harmonii.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: