Proč nemůžete jíst těstoviny a brambory s chlebem?

Chléb

Některé z nejčastěji konzumovaných potravin jsou chléb, těstoviny a brambory. Chléb si lidé váží odedávna, ne nadarmo je mu věnováno mnoho přísloví a rčení. Co se týče těstovin a brambor, variacím vašich oblíbených jídel se meze nekladou. Samostatně se o výhodách těchto produktů příliš nemluví a zejména je málo informací o možnosti jejich vzájemné kombinace.

Srovnání oblíbených produktů

Chcete-li zjistit, zda je možné produkty vzájemně kombinovat, stojí za zvážení všech výhod a nevýhod, výhod a škod každého z nich.

Výhody a poškození těstovin

Výhody a poškození těstovin se mohou velmi lišit; tyto ukazatele jsou velmi závislé na surovinách, ze kterých je produkt vyroben. Nejzdravější jsou ty z tvrdé pšenice, odborníci ji dokonce označují za dobrou variantu dietní výživy. Existuje obecný názor, že těstoviny dodávají tělu pouze jednoduché sacharidy, ale zdaleka tomu tak není. Vysoce kvalitní produkty jsou vyrobeny z tvrdé pšenice a slouží jako zdroj mnoha užitečných látek:

  • vitamíny skupiny B a E;
  • minerály (draslík, sodík, fosfor);
  • aminokyseliny (kyselina glutamová, leucin atd.).

Tyto těstoviny jsou bohaté na vlákninu a komplexní sacharidy. Díky těmto dvěma složkám tělo dlouhodobě nepociťuje hlad, a tím pádem nestoupá hladina krevního cukru. Z minusů – velké množství vlákniny může způsobit zácpu.

Makarony

Výhody těstovin přímo závisí na surovinách, ze kterých jsou vyrobeny.

Pokud jde o těstoviny vyrobené z odrůd měkké pšenice, v mnoha evropských zemích (zejména v Itálii) je výroba takových produktů prostě zakázána a je trestná zákonem. Kromě toho, že obsahují velké množství škrobu a lepku, se nemají čím chlubit. Jsou špatně stravitelné, zvyšují hladinu cukru a přispívají k tvorbě strusky v těle.

Výhody a poškození brambor

Výhody a poškození oblíbené zeleniny každého závisí hlavně na způsobu přípravy:

    Smažené brambory, hranolky nebo hranolky jsou pro tělo málo prospěšné a mohou vést k negativním jevům: nadváhu, zvýšenému cholesterolu, zánětům v trávicím systému atd.

Smažené brambory

Smažené brambory jsou pro člověka nejméně zdravé

Výhody a škody chleba

Chléb jakéhokoli druhu má mnoho užitečných složek:

  • škrob;
  • rostlinné bílkoviny;
  • Vitamíny B;
  • dietní vláknina (zejména při použití celozrnné mouky).

Bílý chléb je milován mnoha, ale je považován za nejméně užitečný kvůli jeho omezenému složení. Jiné druhy (otruby, černé) obsahují další přísady, a proto jsou uznávány jako hodnotnější. Jíst velké množství pečiva přinese spoustu problémů s jednotvárnou stravou a nedostatkem fyzické aktivity, člověk se začne zotavovat, nastanou problémy s hladinou cukru v krvi a metabolismem.

READ
Může nemocenskou uzavřít jiný lékař nebo ji za vás získat jiná osoba

Je možné jíst brambory a těstoviny s chlebem

Jak je patrné z charakteristiky produktů, všechny obsahují velké množství vlákniny, rychlých nebo pomalých sacharidů (podle druhu suroviny). Pokud zkombinujete brambory a chléb nebo těstoviny a chléb, pak se lidské tělo bude potýkat s nadbytkem vlákniny. To má následující důsledky: zvýšená tvorba plynu, bolest, nadýmání, průjem. Samostatně stojí za zmínku účinek škrobu, který je bohatý na brambory a chléb, na lidské tělo. Při trávení tvoří škrob pastovitou hmotu. Ve velkém množství blokuje malé klky v tenkém střevě, které jsou prostě nezbytné pro vstřebávání užitečných prvků, a proto začnou chybět vitamíny a mikroelementy. Pokud zneužíváte brambory, těstoviny a chléb, pak tělo očekává snížení imunity, intenzitu myšlenkového procesu a také chronickou únavu.

Kompatibilita glykemických indexů

Pokud vezmeme v úvahu otázku konzumace chleba s těstovinami nebo bramborami, neměli bychom ztrácet ze zřetele takový ukazatel, jako je glykemický index potravin (GI). To se stalo známým po objevu Toronta MD Davida J. A. Jenkinsona. Jak vysvětlují odborníci na výživu, glykemický index je ukazatel, pomocí kterého můžete vyhodnotit rychlost, kterou glukóza vstupuje do krevního oběhu. Nebo jinými slovy, jak rychle se konkrétní produkt vstřebá do těla a způsobí pocit plnosti. U každého je uvedena tabulka produktů s glykemickým indexem, kde se glukóza bere jako standard a rovná se 100. Čím vyšší index, tím méně je produkt pro tělo užitečný:

  • Brambory připravené různými způsoby mají různé vlastnosti. Bramborová kaše má velmi vysoký index – 85-90 jednotek. U brambor vařených v sáčku toto číslo dosahuje 65 jednotek. Mezi všemi druhy přípravy všemi oblíbené zeleniny jsou smažené brambory z hlediska glykemického indexu nejškodlivější. Jeho index je 111 jednotek.
  • Glykemický index pekařských výrobků se také liší v závislosti na typu mouky, která je součástí složení: GI bílého chleba je 95 jednotek a žitného nebo otrubového chleba je pouze 50.
  • Těstoviny se podobně jako pekařské výrobky liší výkonem. Těstoviny z tvrdé pšenice – 50 jednotek a z měkké – 85.

Dívka s vařenými bramborami na talíři

Vařené brambory mají nejnižší glykemický index ze všech způsobů vaření.

READ
10 frází, které byste nikdy neměli říkat alkoholikovi

Konzumace těstovin s bílým pečivem nebo chleba se smaženými bramborami tedy představuje vysoké riziko, že výrazně zvýší hladinu cukru v krvi. Dlouhodobá konzumace takových produktů může vést k rozvoji cukrovky. Kombinace stejných ingrediencí, ale připravené ze zdravějších surovin nebo šetrnějším způsobem, nepřinesou výraznou újmu na zdraví.

Oddělený napájecí systém

Existuje samostatný potravinový systém, který je založen na teorii Herberta Sheltona. Vychází z myšlenky, že ne všechny potraviny lze kombinovat během jednoho jídla. Enzymy produkované žaludkem k trávení různých potravin se liší. Vědec se mimo jiné domníval, že sacharidy nelze vzájemně kombinovat. Jídlo bohaté na takovou složku zpomaluje proces trávení a rychlost metabolismu, což vede k hromadění tuků v těle. Proto je jíst těstoviny nebo brambory s chlebem prostě škodlivé. Takové jídlo zůstává v žaludku déle, což vede k procesům rozkladu, fermentace a způsobuje intoxikaci celého organismu. Výsledky takové výživy na sebe nenechají dlouho čekat: nadváha a špatné zdraví.

Po prostudování charakteristik a některých teorií kombinací potravin můžeme dojít k závěru, že byste neměli míchat chléb s těstovinami nebo bramborami. Spotřeba takového tandemu sacharidových produktů je plná gastrointestinálních onemocnění. V nejhorších případech rozvoj cukrovky a obezity.

Yandex Zen

Přihlaste se k odběru našeho kanálu na Yandex.Zen

Chléb je nejdůležitějším produktem ve spotřebním koši: bez chleba se nedá jíst; jíst s chlebem, to je hlava všeho. Souhlasíte, jakékoli z těchto prohlášení je pro mnohé z nás nepopiratelné. Je to jen axiom. Ale pokud chcete zhubnout nebo jíst zdravě, můžete mít na chléb úplně jiný názor. Je nepřítelem hubnoucích, jak se přesvědčujeme ze stránek časopisů a knih o dietách. Chápeme, jak užitečný nebo škodlivý je zvyk jíst s chlebem Anna Ivashkevich, odborník na výživu, klinický odborník na výživu, člen Unie Národní asociace klinické výživy.

Jezte s chlebem

Mnoho lidí se bez chleba neobejde, zvyk podávat ho k večeři, při jakémkoliv jídle, k nám nepřišel z dobrého života. Naši prarodiče, dokonce i naši rodiče, přežili časy hladomoru, války, nedostatku, nedostatku peněz. Pak bylo hlavním úkolem jednoduše nakrmit rodinu, nemysleli na výhody a rovnováhu – je to uspokojivější s chlebem, takže byl vždy přítomen na stole. Ukázalo se tedy, že mnoho lidí dnes nejí jen polévku s chlebem, ale také těstoviny a brambory. A bohužel nejčastěji s bílým pečivem. A není v tom nic užitečného, ​​je to skoro čistý cukr. Navrhuji experiment – držte kousek bílého chleba v ústech. Pocítíte sladkou chuť – to je uvolňování škrobu.

READ
Nejmocnější spiknutí na splacení dlužníka

Existuje i zlozvyk – po snědení bílé sladké housky. Jedná se o rychlé sacharidy, jako je cukr. Není v nich nic užitečného, ​​vyvolávají skoky v hladině cukru v krvi, budete se cítit rychle sytí, ale nakonec nezískáte žádný užitek, ale jen kila navíc.

Špatné kombinace

Kombinace těstovin, brambor nebo kaše s pečivem není zdravá. Příliš mnoho rychlých sacharidů, nebo dokonce komplexních, ale stále sacharidů. Sacharidové potraviny v takovém množství raději nekombinujte. Špatnou kombinací jsou oblíbené chlebíčky s marmeládou nebo arašídovým máslem. První je jedna z nejkaloričtějších a na bílkoviny nejbohatší veganská jídla (588 kcal a 25 g bílkovin na 100 g produktu). Jeho každodenní užívání je ve stravě nepřijatelné. Bílé pečivo a marmeláda mají dvojnásobný obsah rychlých sacharidů, které vám dodají energii, ale po 30 minutách se budete cítit slabí, ospalí, protože dojde ke snížení hladiny cukru v krvi. I džem bez cukru způsobí podobný efekt, je tam ještě fruktóza a sacharóza. Pokud si nemůžete tento typ snídaně odepřít, zkuste alespoň nahradit pečivo celozrnnými.

Zbavit se návyku

Musíme jednat postupně. Mnoho lidí se bez obvyklého kousku chleba prostě nemůže cítit sytí. Nejprve je třeba nahradit bílé pečivo žitným, žitno-pšeničným, celozrnným. Takový chléb obsahuje užitečné látky, vlákninu, nezpůsobuje tak prudké skoky v hladině cukru jako bílý chléb. Za druhé se snažte odmítnout chleba, ale přebytek sacharidů. Například maso nejezte s těstovinami nebo bramborami, ale s kouskem chleba. Tedy nahradit přílohy chlebem. A pak to můžete začít střídat, jeden den jíte hlavní jídlo s chlebem, druhý s těstovinami, třetí s kaší.

Co se dá jíst s chlebem

Zeleninové polévky, pokud jsou bez brambor, vývary, zeleninové saláty, dušené maso – vše lze bez obav kombinovat s chlebem. Polévky se často podávají s krutony – nejlépe se vaří bez oleje, na suché pánvi nebo v troubě. Bude to trvat trochu déle než s olejem, ale bude to zdravější. Pokud máte problémy s gastrointestinálním traktem, pak je lepší nahradit čerstvý měkký chléb sušeným, včerejším.

Kolik chleba sníst

I ten nejzdravější chléb je lepší nejíst ve velkém množství. Optimálně 150-200 gramů pro ženy a 200-250 gramů pro muže.

READ
Jste ve stresu?

Na obranu chleba

Totální posedlost zdravým životním stylem, hubnutím, fitness škrtá chleba z našeho života se sloganem: “chléb je nebezpečný pro postavu.” Dovolím si s tím nesouhlasit – chleba není tak hrozný, jak se o něm říká. Jeden z argumentů proti chlebu: obsahuje kvasnice, a ty jsou škodlivé. Téměř každý chléb totiž ve větší či menší míře obsahuje droždí. Jedinou výjimkou jsou macesy, pita chléb (bez strouhanky), housky z asijských zemí. Lidé často odkazují na skutečnost, že průmyslové kvasnice jsou škodlivé. Neexistují však žádné kvalitní a rozsáhlé studie, které by to potvrzovaly. (Kváskový chléb stále obsahuje droždí – pozn. red.)

Jakékoli kvasinky zemřou při 60 °C. Při pečení chleba je teplota v troubě vyšší než 200 ° C, ve středu střídky – 95-98 ° C. Lidé, kteří se bojí kvasinek, by pak neměli jíst jablka, hrozny, rajčata, tam je velké množství fruktózy, ty vytvářejí efekt kvašení v žaludku a střevech. A samozřejmě byste neměli pít víno. Kvasinky jsou přirozeně přítomny na povrchu hroznů; často jsou viditelné jako lehký povlak na bobulích.

Žitný chléb a žitno-pšeničný chléb se na rozdíl od pšeničného chleba připravuje pouze na kvásku, jinak to nepůjde – biochemické složení žitné mouky to neumožňuje. Zkontrolujte příště: pokud je na etiketě uvedeno žitná mouka nebo žitno-pšeničný chléb, pak bude součástí ingrediencí slovo „slad“, „tekuté droždí“ nebo „kvásek“. Je lepší, když je na etiketě uvedena loupaná žitná mouka (neprosévaná a ne celozrnná), obsahuje cenné látky ze slupek zrna. Na pšeničný chléb se kvásek používá také, ale mnohem méně často, hlavně pro zlepšení chuti a ochranu proti plísním a chorobám brambor. Nemá smysl se kvasu bát. Je lepší se vzdát čistého bílého chleba, který nenese žádné užitečné vlastnosti, sladké muffiny, pečivo, koláče – zde mohou způsobit plynatost, nadýmání a říhání.

Správně připravený sendvič může být chutnou a zdravou snídaní.

Sandwich

Skvělý a pohodlný způsob stravování, zvláště pokud nemůžete snídat doma. Dá se jíst v autě nebo v kavárně s šálkem čaje/kávy. Zadruhé se musíte naučit, jak si vybrat ten správný zdravý sendvič, abyste po 1 hodině nechtěli jíst a získali zdravé bílkoviny, tuky, sacharidy a minerály bez újmy na vaší postavě.

READ
TOP 5 nejlepších gelů na úpravu vlasů

Vždy si dejte pozor na to, z jakého chleba je chlebíček či chlebíček vyroben – dejte přednost celozrnnému chlebu, chlebu bez mouky, žitnému chlebu.

Skvělou možností pro plnění je kus masa / drůbeže / ryby / sýra.

S máslem je dobrá volba, ale je vhodné přidat do sendviče něco bílkovin, abyste získali vydatné jídlo.

Pokud jste si vybrali sendvič s kompletní živočišnou bílkovinou, přidejte ještě trochu zeleniny: rajče, okurku, salát. Posypeme trochou sezamu nebo lněného semínka. A tohle je skvělá a kompletní snídaně.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: