Výhody jógy pro zdraví žen

Jaké jsou výhody jógy pro zdraví žen? 7 důvodů, proč by ženy měly dělat jógu

Jóga pro ženy se v poslední době stala populární. Zpočátku praktikovali duchovní jógu pouze muži, ale dcera jednoho slavného pedagoga Guruji Shri B. K. S. Iyengara otevřela dveře do světa jógy všem představitelům tohoto pohlaví. Jóga pro zdraví žen pomáhá řešit a předcházet mnoha problémům, udržuje osobní harmonii a vnitřní stav mysli při stresových situacích.

Vlastnosti

První místo v ženské józe zaujímají dechová cvičení – pránájáma.

Převažuje sestava cviků na flexibilitu a strečink.

Silové figury jsou nejvhodnější pro muže, ale některé ženy je začleňují do své praxe. Není to zakázáno.

Jógové pozice jsou pohodlné a nezpůsobují žádné nepohodlí.

Většina cviků je krátká, statická je samozřejmě přítomna, ale v malém množství.

Přechody mezi figurami jsou klidné.

Pohyby jsou jednoduché a měkké.

Výhody

Výhody jógy pro ženské tělo.

Virasana, Parshvottanasana, Virabhadrasana 1, Adho Mukha Svanasana – to je malá část ásan, pomocí kterých můžete dosáhnout rychlého výsledku zvýšení flexibility, pokud je budete pravidelně provádět.

Výhodou jógy je, že nepotřebuje sportovní náčiní, které je často potřeba k posílení svalů. Hlavní cvičení pro realizaci této funkce jsou: Uttana Shishasana, Balasana, Shalabhasana.

Ásany obrácené vzhůru nohama zásobují krev kyslíkem, čistí buňky od toxinů a zlepšují činnost mozku. K tomu stojí za to dělat cvičení, jako je Dvikonasana, Mount Everest, Shashankasana.

Uklidňuje, uvolňuje, dělá lidi šťastnými.

Mnoho lidí přichází na lekce jógy v krizových a stresových situacích. Některé ásany si dokážou poradit s výbuchy emocí, výkyvy nálad, najdou harmonii ve vašem těle, proto jógu pro těhotné často cvičí nastávající maminky. Existuje velké množství takových pozic, například Ardha chandrasana, Prasarita Padottanasana, Marjariasana.

Lidé cvičící jógu často přicházejí na zdravou stravu, protože prováděním různých postav se stabilizuje emoční stav mysli, což eliminuje přejídání, výběr ve prospěch správného jídla.

A některé z ásan pomáhají zbavit se tělesného tuku a celulitidy. Například Utthita Parshvakonasana, Pashchimottanasana, Urdhva Prasarita Padasana.

Nesprávné držení těla činí člověka neatraktivním, způsobuje dušnost, bušení srdce a bolesti v zádech, na hrudi. Abyste se vyhnuli těmto „kouzlům“, doporučuje se provádět ásany: Bhujangasana, Tadasana, Dandasana.

Stav našeho těla závisí na imunitním systému, protože právě on nás chrání před bakteriemi, parazity a viry. Chcete-li to zlepšit, musíte věnovat jen pár minut denně takovým ásanám, jako je Setu Bandha Sarvangasana, Balasana, Viparita Karani, Ushtrasana.

Kontraindikace

Bohužel v józe existují kontraindikace. Pokud máte nějaké zdravotní potíže, určitě se poraďte se svým lékařem.

READ
Kdy miminko poprvé stříhat

Je přísně zakázáno cvičit jógu, když:

těžká onemocnění srdce a krve;

kraniocerebrální a traumatická onemocnění páteře;

hypertenze stupně 2 a 3.

Existují dočasné zákazy lekcí jógy:

při vysoké tělesné teplotě;

během menstruace u žen ve zvláště těžkých dnech;

po těhotenství po dobu 3 měsíců;

s plným žaludkem;

během exacerbace chronického onemocnění;

v pooperačním období.

Nyní víte, jak je jóga pro ženy prospěšná. Cvičení jógy dělá u lidí neuvěřitelné změny, normalizuje nejen stav mysli, harmonii a vnitřní rovnováhu, ale má také dobrý vliv na lidské zdraví.

Jóga pro ženské hormony. Dámská jóga k vyrovnání hormonů

Jak vnímám moderní jógu a její ne vždy zdravý vliv na naše ženská těla, už víte (zde a zde). Ale jóga, zejména ženská jóga jako duchovní cesta, stejně jako skvělá gymnastika pro tělo, hormony a energii, je pro mě nejdůležitější cvičení. A neustále hledám nové postupy, směry a učitele, kteří jsou se mnou naladěni, „nerozbijí“ mé milované tělo, ale budují svou lekci s pochopením potřeb ženského těla a energie a po takových cvičeních , svaly a klouby se stanou tekutými, mysl je jasná a mysl čistá. :)

Vzal jsem jógu na hormony na Bali a popsal jsem, jak to tu funguje, a dal nějaké praktiky. Předkládám článek jedné jogínky o její zkušenosti s hormonální rovnováhou.

Lexi se specializuje na retreaty, dovolené pro mysl, tělo a duši, které tráví na Bali (poznámka moje. – O mém výletu na Bali zde a heslech a vystoupeních zde).

„Jóga je tajemství. Jeho léčivé účinky mě nikdy nepřestanou udivovat. Některé ásany dokonce vyrovnávají hormony, takže můžete cvičit jógu, abyste našli hormonální rovnováhu.

Na Bali žiji a pracuji od roku 2012 a cvičení jógy je oblíbené mezi místními obyvateli i turisty. Existuje mnoho jógových studií, učitelů jógy, školení z celého světa, kteří vyučují různé druhy jógy.

Bali je skvělé místo, kde se můžete seznámit s nejnovějšími poznatky z praxe jógy. Když jsem byl naposledy v Ubudu, pustil jsem se do kurzu s názvem „Women’s Yoga“ a ukázalo se, že je to docela zajímavé dobrodružství.

Jógu dělám 9 let a osobně mě baví intenzivní cvičení s power jógou, hatha nebo vinyasa, ale tato hodina byla pravý opak. Přesto jsem si to užil.

Jóga pro ženy zmírňuje stres a uvědomuje ženy o svém těle a zaměřuje se na jejich léčení prostřednictvím laskavosti. Ženská těla jsou křehké, ale mocné nástroje a udržet rovnováhu může být ve stresujících podmínkách docela problém, sladit práci, rodinný život a najít si čas pro sebe. Vyrovnáním hormonů můžeme snížit bolestivou menstruaci, PMS, zlepšit pravidelnost ovulace a menstruačního cyklu. Vytváříme harmonické vztahy se svým tělem, sexualitou a rozmnožováním.

READ
Co se stane, když místo kávy začnete pít čaj?

Podle OB/GYN Dr. Mato Tarle jsou stres a toxiny z prostředí a stravovacích návyků hlavními viníky hormonální nerovnováhy ve zdravém ženském těle.

Cvičení jógy pro ženy je jemné a uklidňující. Zaměřuje se na ásany, které

  • otevřít boky;
  • prodloužit páteř;
  • soustředit se na čtyři důležité žlázy, které jsou strážci rovnováhy ženského hormonálního systému:
  1. Hypofýza. Nachází se za středem obočí a je zodpovědná za sexuální vývoj a reprodukční funkci jako hlavní žláza, která řídí ostatní žlázy.
  2. Štítná žláza. Nachází se za klíční kostí a odpovídá za to, jak naše tělo využívá energii k provádění funkcí (metabolismus) a za citlivost těla na další hormony.
  3. Nadledvinky. Jsou umístěny nad ledvinami a kromě jiných hormonů jsou zodpovědné za produkci pohlavních hormonů.
  4. Vaječníky. Nachází se v pánevní oblasti a jsou zodpovědné za produkci ženských hormonů.

Pro dosažení nejlepších výsledků by cvičení jógy mělo stimulovat všechny čtyři žlázy k dosažení synergie. Zde je několik jógových pozic pro vyvážení každé žlázy:

1. Pózy stromu, trojúhelníku, válečníka a světlušky jsou skvělé pozice pro stimulaci hypofýzy.

Jóga pro ženské hormony. Dámská jóga k vyrovnání hormonů

2. Králičí pozice (Sasangasana) protahuje páteř a stimuluje štítnou žlázu.

Jóga pro ženské hormony. Dámská jóga k vyrovnání hormonů

3. Velbloudí pozice (Ustrasana) otevírá srdce a stimuluje štítnou žlázu.

Jóga pro ženské hormony. Dámská jóga k vyrovnání hormonů

4. Snadná pozice (sukasana) otevírá boky a stimuluje nadledvinky.

Jóga pro ženské hormony. Dámská jóga k vyrovnání hormonů

5. Motýlí póza (Titaliasana) pro uvolnění stresu z boků a posílení svalů pánevního dna a nadledvinek.

Jóga pro ženské hormony. Dámská jóga k vyrovnání hormonů

6. Pózujte od hlavy ke kolenům (Janushirshasana).

Jóga pro ženské hormony. Dámská jóga k vyrovnání hormonů

7. Póza kobry (Bhujangasana).

Jóga pro ženské hormony. Dámská jóga k vyrovnání hormonů

8. Kočičí póza (Marjariasana). Pozice 6, 7 a 8 jsou skvělé pro vyvážení vaječníků, protože otevírají spodní oblast páteře a zaměřují se na oblast pánve.

Jóga pro ženské hormony. Dámská jóga k vyrovnání hormonů

9. Leg Up the Wall Pose (Viparita Karani) je jemná inverze, která uvolňuje napětí v nohách a stimuluje vaječníky.

Jóga pro ženské hormony. Dámská jóga k vyrovnání hormonů

Lékařské indikace, pro které byste se měli zdržet této praxe:

  • těhotenství;
  • zotavení po operaci břicha.

Všechna krása, zářivost a užitečná ženská jóga!

Jóga pro léčbu ženských nemocí. Dishormonální ženská onemocnění – Vetrov I.I.

Encyklopedie jógy. Jóga je způsob života na Zemi. > Jógová terapie a Ájurvéda > JÓGOVÁ TERAPIE > Dishormonální onemocnění žen – Vetrov I.I.

Jaké jsou výhody jógy pro zdraví žen? 7 důvodů, proč by ženy měly dělat jógu 09

Do této skupiny patří různá funkční a organická onemocnění reprodukčního systému, vyplývající z nerovnováhy ženských pohlavních hormonů. Na první pohled se tato patologie našemu čtenáři nebude zdát tak hrozivá jako ateroskleróza, rakovina a diabetes mellitus, protože se nezdá být smrtelná, přestože je dnes rozšířená. Po pečlivém přečtení materiálů tohoto článku však uvidíte, jaká vrstva vážných problémů se skrývá za „nevinnými“, na první pohled mastopatií a děložními myomy.

READ
Je možné nejprve zavolat muži a jak mu sebe krásně připomenout

Každý, kdo někdy slyšel o józe, ví o jejích blahodárných účincích na tělo. Často se znalosti omezují pouze na dvě skutečnosti: jóga snižuje stres a rozvíjí flexibilitu. Ale komplexní pravidelné cvičení může dát mnohem více!

Proč by celé něžné pohlaví mělo rozhodně cvičit jógu? 12 dobrých důvodů – odhaluje MedAboutMe.

Osobní péče se značkou VIKING – výběr vysoké kvality pro moderní, mužné a sebevědomé

Hledáte levnou a kvalitní značku kosmetiky pro muže? Značka VIKING dokáže splnit všechny vaše potřeby.

Jóga posiluje imunitní systém

Jóga posiluje imunitní systém

Četné studie ukazují, že mezi cvičením jógy a lidským zdravím existuje přímé, silné spojení. Pokaždé, když na sobě žena pracuje na jógové podložce, zvyšuje se její imunita a zlepšuje se celkový stav těla. Vědci z Norska tvrdí, že ke všem změnám dochází na buněčné úrovni.

Během lekcí jógy musíte dýchat hlouběji a intenzivněji, což zlepšuje průtok krve a umožňuje vašim vnitřním orgánům pracovat produktivněji.

Zmírňuje migrény

Migréna je považována za „nemoc žen“, ačkoli neobchází ani muže. Ale u silnějšího pohlaví je to mnohem méně časté. Relaxační jógová cvičení jsou osvědčeným způsobem, jak zmírnit záchvaty migrény, a také zkrátit jejich trvání. Účinnost ásan lze vysledovat již v prvních lekcích, ale nejlépe fungují do budoucna. Již po 3 měsících pravidelného cvičení se intenzita migrenózních bolestí snižuje a počet záchvatů klesá.

Poskytuje trvalý omlazující účinek

Poskytuje trvalý omlazující účinek

Dokonce i ve starověkých textech bylo řečeno, že lekce jógy mají výrazný omlazující účinek a mohou „vrátit čas“. Trenéři jógy doporučují věnovat pozornost obrácené ásaně – Viparita Karani Mudra, což v překladu znamená „duševní držení těla“.

Pro trvalý efekt související s věkem se doporučuje opakovat ásanu každý den a postupně prodlužovat dobu cvičení. Do třetího měsíce výuky by to mělo být 30 minut.

Výsledkem 6měsíčního tréninku bude zbavení se vrásek a šedivých vlasů – slibují vyznavači jógy.

Pomáhá při depresích

Když má žena pocit, že se nedokáže vyrovnat se svými emocemi, pronásledují ji panické myšlenky, strachy a komplexy, jóga ji může uzdravit.

Výzkum Duke University ukázaly, že pravidelná praxe přináší znatelné výsledky při léčbě psychických problémů a je také účinná v boji proti stresu a depresivním poruchám. Lidé, kteří pravidelně cvičí, se cítí lépe a rychleji porazí deprese.

Zlepšuje intimní život

Zlepšuje sexuální život

Zdravý intimní život je nejen příjemný, ale i zdraví prospěšný. Studie od Američana časopis “Sexuální medicína” ukázaly, že ásany a pránájámy mají příznivý vliv na ženské libido. Navíc nejlepší výsledky lze pozorovat u žen do 45 let! Jejich touha po intimitě se zvyšuje a orgasmy jsou jasnější, přiznávají účastníci experimentu.

READ
10 nejošklivějších sovětských žen, které každý miloval

Pravda, aby dosáhli tak působivých výsledků, dělali jógu 12 týdnů.

Samostatné komplexy kromě zkvalitnění intimního života posilují svaly pánevního dna, zabraňují prolapsu dělohy a dalších orgánů nacházejících se v oblasti pánve. Příkladem je komplex Mula Bandha.

Účinné při nespavosti

Nejčastěji se nespavost vyskytuje na pozadí zvýšené úzkosti. Duchovní praxe jógy ví, jak s ní pracovat. Výzkumníci z Harvardu zjistili, že 8 týdnů každodenního cvičení výrazně zlepšilo kvalitu a délku nočního odpočinku.

Existují i ​​další studie dokazující přínos jógy. Tak, vědci z University of Rochester zjistili, že cvičení jógy dvakrát týdně pomohlo lidem, kteří přežili rakovinu, cítit se méně unavení a lépe spát.

Zmírňuje menstruační bolesti

Zmírňuje menstruační bolesti

S jógou lze začít v každém věku, pokud žena nemá žádné zdravotní kontraindikace. Každý krok v józe by měl probíhat pod dohledem zkušeného mentora, pak výsledky lekcí potěší.

K ženské józe nutně patří ásany a cvičení, které zmírňují menstruační bolesti a ve zralejším věku – pomáhají oddálit nástup menopauzy a zmírnit nepříjemné příznaky s ní spojené. A pokud má žena nadváhu a zvýšené riziko artrózy, pravidelné cvičení minimalizuje všechna rizika a přispěje ke snížení hmotnosti.

Pomáhá otěhotnět

Jóga je užitečná pro ženy, které plánují těhotenství. Produktivní aktivity odbourávají stres, zvyšují libido, zlepšují krevní oběh v reprodukčních orgánech, mají pozitivní vliv na hormonální hladinu a dokonce prodlužují dobu ovulace. Studie prokázaly, že ženy, které cvičí jógu, mají dvakrát vyšší pravděpodobnost otěhotnění!

Snižuje hladinu cukru v krvi u těhotných žen

Snižuje hladinu cukru v krvi u těhotných žen

Výzkum provedený Yoga Therapy Center v Londýně pod vedením Doktor Robin Monroe ukázal, že jóga po dobu 30 minut denně po dobu jednoho měsíce pomáhá snižovat hladinu glukózy v krvi u těhotných žen s cukrovkou.

Hodiny se skládaly ze speciálních cviků na zkroucení páteře, relaxačních, meditačních a protahovacích cvičení.

Obnovuje postavu po porodu

Jóga pomáhá ženě projít všemi fázemi těhotenství s minimálním nepohodlím. Posilováním svalů páteře zmírňuje bolesti zad. Dechová cvičení jsou účinná v prevenci hypertonu dělohy. A schopnost správného dýchání pomáhá při porodu, stejně jako vysoká výdrž dosažená každodenním cvičením.

Existuje celá oblast jógy, která se doporučuje po narození dítěte – to je postnatální jóga. Od 6. týdne po porodu je nutné provádět speciálně navržené komplexy. Cvičení posiluje svaly pánevního dna a břišní svaly, napomáhá rychlejší regeneraci a dosažení prenatální postavy.

Podporuje hubnutí a získání krásné postavy

Podporuje hubnutí a získání krásné postavy

V ženské józe existují speciální dynamické komplexy pro hubnutí a formování postavy. Zpravidla se cvičí pod dohledem zkušeného instruktora. Jedna lekce trvá minimálně hodinu, je plánována v intervalech třikrát týdně.

READ
Kroužky na nehty: improvizace na téma manikúra

Komplex zahrnuje aktivní pránájámu pro spalování tuků, cvičení pro normalizaci hormonálního pozadí ženy a relaxaci. Integrovaný přístup přispívá k účinnému hubnutí a pomáhá „vyřezávat“ krásné ženské tělo – tónované, štíhlé.

Pomůže vám přejít na zdravou stravu

Hodiny jógy ovlivňují téměř všechny oblasti lidského života, jsou také účinné pro rozvoj zdravého vztahu k jídlu. Vědci z University of Washington prokázal, že pravidelná praxe zvyšuje schopnost sebekontroly, a to i ve vztahu k výživě.

Jóga tvoří vědomý postoj k jídlu, díky kterému tělo dostává všechny živiny včas a nepřibírá na váze.

Jóga není jen souborem tělesných cvičení, ale také souborem duchovních praktik. Při józe na chvíli ztuhneme v jedné poloze, to nám umožňuje soustředit se na sebe, své pocity v těle, na naše pocity. Věnujeme pozornost procesům, které se nyní dějí v těle, dovolujeme si žít v okamžiku „tady a teď“. Minulost a budoucnost ustupují do pozadí. Jsem jen Já, mé tělo a tento okamžik v čase.

V kombinaci s dýcháním a meditací uvolníme své tělo, odhodíme řetězec obsedantních myšlenek stranou a zmírníme stres. Tělo, emoce a myšlenky jsou uvedeny do rovnováhy. Energie v nás začíná proudit, bloky odcházejí.

Meditace nám umožňuje dotknout se našeho nevědomí, které obsahuje spoustu zdrojů. Přesně ví, co v nějaké situaci dělat, jak problém vyřešit, jakou cestu zvolit. Změna vzorce dýchání mění i vnitřní stav, jako by se měnil vnitřní obraz vnímání situace.

Všechny tyto praktiky pomáhají ženě objevit v sobě ženskou energii. Co s sebou nese tolik příjemných důsledků, jako je pozornost od mužů, dárky a komplimenty, harmonie s dětmi, manželem a vnějším světem. A samozřejmě žena, naslouchající svému tělu a odhazující nervozitu, se o sebe začne více starat, mít se ráda. Začíná zářit a rozdávat lásku světu. A svět jí to oplácí. A pak, když dojde k vnitřní rovnováze, pak ženské nemoci, přebytečná kila odcházejí. Fyzické napětí navíc pomáhá posilovat svalový tonus, protahování činí tělo pružným.

Dušnost, astma mizí, tep se vrací do normálu. Odchází napětí v zádech a kloubech, zlepšuje se držení těla. Zlepšuje se peristaltika střev, můžete se rozloučit se zácpou a problémy s trávicím traktem. A to nejen díky cvičení, ale také kvůli uvolnění vzteku. Zvyšuje se celkový tonus těla a posiluje se imunitní systém.

A jak se věří, hlavním make-upem pro ženu je zdraví a štěstí. Jóga je vaším průvodcem světem krásy, harmonie a vnitřní harmonie.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: