Zelenina a ovoce pomohou zbavit se nedokonalostí pleti

Co jíst, aby na obličeji nebylo akné? Dieta pro čistou pleť

Španělský dramatik, autor knihyZávistivec“ Lope de Vega měl pravdu, když tvrdil, že zdraví a krása ženy jsou neoddělitelné. Jak víte, naše zdraví do značné míry závisí na tom, jak jíme, což znamená i krásu.

Pokud ano problémová kůžeV první řadě si dejte pozor na to, co každý den jíte. Odborníci na výživu radí lidem, kteří se chtějí navždy zbavit akné, omezit používání sladkostí, mouky, mastných, smažených a mléčných výrobků a také přestat pít sycené nápoje a alkohol. Vyvolávají zánět kůže. Posílit práci mazových žláz a potravin bohatých na jód.

Užitečné pro zlepšení kožní stavy zařaďte do svého denního jídelníčku 2 polévkové lžíce dýňových semínek. Obsahují zinek, který zabraňuje ucpávání pórů a eliminuje přebytečný tuk. A hlavní součástí stravy čisté pokožky by měly být následující produkty:

1. Maso a ryby. Mnoho žen s mastnou pletí se mylně domnívá, že konzumace masa, která vede ke zvýšení koncentrace toxických produktů v krvi, vyvolává akné. Maso musí být ve stravě přítomno alespoň 2-3krát týdně, bez něj je nedostatek vitamínů PP a skupiny B, což vede ke zhoršení buněčného metabolismu a vzniku zánětu na kůži.

Tučné ryby obsahují omega-3 mastné kyseliny a zinek, který je považován za nejdůležitější prvek pro prevenci akné a pupínků. Ryby je proto nutné zařadit do jídelníčku alespoň jednou týdně. Dopřejete tak pleti tu nejlepší možnou výživu. Maso a ryby je lepší připravovat v páře než smažení. Smažené jídlo naopak vyvolává zánět kůže.

tresky a pupínky

2. Ořechy a pšenice. Ořechy a pšenice jsou bohaté na selen, který nejen předchází akné, ale také podporuje regeneraci kožních buněk. Ořechy navíc obsahují oleje, díky kterým je pokožka hladká a sametová. Jezte pšeničné klíčky a 5-10 ořechů každý den a okamžitě si všimnete, že na obličeji je méně akné.

3. Zelenina a ovoce v červené, žluté a oranžové. Všechny druhy citrusových plodů, papriky, rajčata, mrkev a dýně obsahují betakaroten, který snižuje tvorbu kožního mazu, a vitamín A, jehož nedostatek vede k zánětům na pokožce. Kromě toho jsou mandarinky, citrony, pomeranče a grapefruity bohaté na vitamín C, což je antioxidant. Stimuluje syntézu kolagenu a je zodpovědný za tonus cévní stěny. Nedostatek vitaminu C způsobuje suchost a problémy v pokožce.

READ
Smartmount auto: nákup, recenze

4. Voda. Základem základů je voda. Pokud nebudete pít dostatek vody po celý den, vaše pokožka nebude nikdy zdravá. Pleť miluje vodu, proto je potřeba vypít alespoň 6-8 sklenic čisté vody denně. Polévka, čaj, káva a další tekutiny se nepočítají. Pouze čistá voda podporuje regenerační procesy pokožky a zabraňuje vzniku akné.

Čaj, káva, konzervované džusy, sycené a energetické nápoje nejen že nenahradí vodu, ale ještě zhorší stav pleti. Aby byla vaše pokožka čistá a hladká, nepijte více než 1-2 šálky čaje nebo kávy denně a ke každému šálku vypijte sklenici čisté vody. Nezapomeňte na výhody čisté vody aplikované lokálně na pokožku. Přidejte jednu polévkovou lžíci citronové šťávy nebo jablečného octa do litru vody na mytí, abyste zabránili akné.

Olivový olej a akné

5. Olivový olej. Je špatné úplně opustit tuky, díky nim je pokožka hydratovanější a pružnější. Nejzdravější zdroje tuků: rybí tuk, extra panenský olivový olej, lněný olej, slunečnicový olej, avokádo. Na oleji vaříme pokrmy, ochucujeme jím saláty. Olivový olej je bohatý na vitamín E, silný antioxidant, který zabraňuje zánětům. Olivový olej je užitečné užívat orálně a aplikovat zevně jako součást masek.

6. Zelený čaj. Zelený čaj obsahuje katechiny, které působí protizánětlivě a pomáhají čistit pokožku. Zelený čaj s citronem je známý „bojovník“ s volnými radikály, které způsobují různá poškození kožních buněk. Pijte 1-2 šálky zeleného čaje denně a také si ráno otřete obličej použitými čajovými sáčky. Tření zlepšuje tonus pokožky a vyživuje ji prospěšnými látkami, kterých je v zeleném čaji dostatek. Jen si do čaje nepřidávejte cukr!

7. sušené ovoce. Sušené meruňky jsou zdrojem draslíku, který je pro pleť nezbytný. Sušené švestky jsou plné antioxidantů a živin, pomáhají zlepšovat činnost střev a metabolismus. Rozinky a datle obsahují hodně glukózy a fruktózy, proto by se měly konzumovat s mírou a nahrazovat cukr, který se tradičně přidává do čaje a cereálií.

– Vraťte se na obsah sekce “Dermatologie”

Informace na stránce jsou předmětem konzultace ošetřujícího lékaře a nenahrazují osobní konzultaci s ním.
Další podrobnosti naleznete v uživatelské smlouvě.

READ
Péřové bundy: trendy nové sezóny 2020

Akné je multifaktoriální dermatóza s dlouhým, chronickým průběhem. Maz ucpe folikul a v něm se začne rozvíjet infekce. Kůže na obličeji, hrudníku, zádech je pokryta černými tečkami, papuly, pustuly, uzly, jizvami.

Proč vzniká akné

Ruská společnost dermatovenerologů a kosmetologů ve svých doporučeních píše, že k akné jsou náchylnější lidé s určitým typem sekrece mazových žláz a hyperandrogenním hormonálním profilem. Tyto faktory se dědí. Ale genetická predispozice se nemusí nutně promítnout do nemoci. Správná péče o pleť a zdravý životní styl mohou pomoci udržet vaši pleť čistou.

Ke vzniku pupínku – lékaři tomu říkají komedon – vedou 4 události, které se dějí jedna po druhé:

  1. Nadbytek androgenních hormonů stimuluje tvorbu kožního mazu. U lidí s predispozicí k akné je viskóznější a hutnější.
  2. V důsledku dědičné folikulární hyperkeratózy je ústí vlasového folikulu vyplněno keratinizovanými šupinami, jeho průměr je zúžený. Maz nemůže ven.
  3. Dostatek živného média stimuluje reprodukci mikroorganismu Cutibacterium acnes (C. acnes), který je normálně přítomen ve folikulu.
  4. Začíná zánětlivá reakce.

Léčba akné by měla směřovat do všech 4 stádií počátku onemocnění. Dermatolog se zaměřuje na zmírnění zánětu a snížení množství patogenu C. acnes. Kosmetička vám může pomoci s výběrem ošetření pro mastnou pleť, včetně čištění, peelingu a omezení tvorby kožního mazu. Chcete-li regulovat hladinu androgenů, možná budete muset konzultovat endokrinologa. Ale obvykle můžete ovládat steroidní pohlavní hormony pomocí stravy a sportu!

Změny životního stylu přímo ovlivňují mechanismus vzniku akné.

Jak může dieta pomoci zbavit se akné

Některé běžné potraviny v naší stravě mohou způsobit intoxikaci organismu a zhoršení stavu pokožky. Zvyšují hladinu glukózy a cholesterolu v krvi, čímž zlepšují práci mazových žláz. Tělo se snaží odstranit vzniklé toxiny, což vede ke vzniku akné.

Dieta s nízkým glykemickým indexem zabraňuje vzniku hyperinzulinémie a má pozitivní vliv na úspěšnost léčby akné.

Zásady správné výživy při akné

Co je třeba zvážit při sestavování jídelníčku:

Kontrola kalorií. Nutriční obsah jídla by měl odpovídat vašim energetickým potřebám. Nedostatek kalorií vede k podvýživě. Jejich přebytek – k růstu podkožní tukové tkáně. Vyvolává inzulínovou rezistenci a další metabolické poruchy.

READ
Jak vařit grilování na grilu

Protein. Dostatečný příjem bílkovin zabraňuje stárnutí svalových vláken. Svaly pomáhají kontrolovat hladiny steroidních hormonů.

Tuky. Použití ořechů, rostlinných olejů a živočišných tuků je omezeno pouze vaším denním příjmem kalorií.

Co můžete jíst s akné

Zelenina a ovoce. WHO doporučuje konzumovat alespoň 5 porcí denně. Hmotnost jedné porce je přibližně 100 g, jedná se o velikost malého jablka, hrušky nebo pomeranče. Sladké ovoce, jako jsou hrozny, udržujte s mírou.

Celozrnné výrobky. Pohanka, hnědá rýže, proso, quinoa, ovesné vločky, amarant, ječmen.
Jedna velká výhoda.

hořká čokoláda. Studie nepotvrdily, že by provokoval akné. Ale cukr v jeho složení může. Vyberte si hořké odrůdy nebo tyčinky na bázi sladidel.

Čaj a káva. Není důvod se vzdávat svých oblíbených nápojů, pokud je pijete bez cukru a ne více než 1-2 šálky denně.

Jakým potravinám se nejlépe vyhnout, pokud máte sklony k akné?

Cukr Potenciálně označuje produkty, které vyvolávají zhoršení akné. Med považován za dietní produkt. Ale přes veškerou svou užitečnost je z 80 % složen ze sacharidů – cukrů.

Tukové maso. Produkty obsahující živočišné tuky zvyšují práci mazových žláz, což zvyšuje riziko akné. Je lepší je odmítnout ve prospěch libového masa.

Sladké sycené nápoje ve většině případů obsahují hodně sacharidů. Vybírejte takové, kde jsou sacharidy nahrazeny sladidly. Alkohol by měla být vyloučena.

Šťávy a sušené ovoce, jako med, spadnout do pasti užitečnosti. Množství vitamínů a mikroživin je kombinováno s vysokým obsahem cukrů. Pro lidi s akné je vhodnější jíst čerstvé ovoce.

Mléko a mléčné výrobky nízký GI zvyšuje inzulín. U akné se vyplatí sledovat, zda mléčné výrobky ovlivňují průběh onemocnění. Tlustý sýr je lepší odstranit ze stravy.

pro fermentované mléčné výrobky, jako je tvaroh, kefír, jogurt, se doporučuje vést si potravinový deník, kde lze sledovat jednotlivé reakce na ně. Přečtěte si také složení zakysaného mléka. V jogurtu a kefíru mohou být skryté cukry.

Na klinice “Váš lékař” Zaujímáme holistický přístup k léčbě akné. Během konzultace kosmetolog vybere každodenní péči o pokožku a nabídne hardwarové postupy v závislosti na fázi akné. Dietolog-výživový poradce zanalyzuje váš styl stravování a dá doporučení, kterých se můžete držet po dlouhou dobu.

READ
Styly svatebních šatů
Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: